Legimi, pionier na polskim rynku e-książki, zakończyła publiczną ofertę obligacji. Spółka przydzielała 2.179 obligacji o łącznej wartości emisyjnej 2,2 mln zł. Pozyskane środki posłużą refinansowaniu zadłużenia spółki oraz rozwojowi i promocji Legimi 3.0 na rynku niemieckim i polskim.

Legimi S.A. oferowało roczne obligacje serii W o wartości nominalnej 1 000 zł każda, z oprocentowaniem stałym wynoszącym 8,5% w skali roku i odsetkami wypłacanymi kwartalnie. Zabezpieczeniem obligacji jest zastaw rejestrowy na umowach z abonentami, czyli zgodnie z definicją: zbiorze istniejących i przyszłych praw oraz ruchomości spółki o zmiennym składzie, stanowiących całość gospodarczą do wysokości 150% wartości nominalnej obligacji oraz oświadczeniem o poddaniu się egzekucji (art. 777 KPC). Legimi zaproponowało także obligatariuszom dobrowolne częściowe wyjście z inwestycji po sześciu miesiącach w wysokości maksymalnie 25% emisji. Zapisy można było składać do 23 września za pośrednictwem oferującego – Domu Maklerskiego INC. Obligacje nie będą wprowadzane na Catalyst.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z zainteresowania naszą emisją wśród inwestorów. Kierujemy do nich słowa podziękowania za zaufanie, docenienie naszego biznesu i przede wszystkim umożliwienie realizacji dalszych planów rozwojowych. Pozyskaliśmy 2,2 mln zł. To kwota, która pozwoli spełnić trzy cele emisyjne, czyli refinansowanie zadłużenia, rozwój na rynku niemieckim oraz promocja Legimi 3.0. – komentuje Mikołaj Małaczyński, Prezes Zarządu Legimi.

- Zaoferowaliśmy inwestorom atrakcyjny kupon wynoszący 8,5%. Dodatkowo, w zamian za odpowiedni zapis, nagradzaliśmy inwestorów bonusami (abonamenty, czytniki), ponieważ wierzymy, że nasi inwestorzy stają się naszymi najlepszymi ambasadorami. Nowością w emisji była możliwość przedterminowego wykupu po okresie sześciu miesięcy, maksymalnie 25% wartości emisji. Zdecydowaliśmy się dodać ten parametr na podstawie rozmów i zebranego feedbacku od naszych inwestorów, z którymi staramy się być w stałym kontakcie. – dodaje Mikołaj Małaczyński

- Systematycznie poprawiamy kluczowe metryki biznesu. W pierwszej połowie 2019 r. zwiększyliśmy liczbę klientów o 48%, wypracowaliśmy o 65% większe przychody oraz prawie podwoiliśmy liczbę tytułów w naszej cyfrowej bibliotece, w stosunku do I półrocza 2018r. – dodaje Andrzej Tabaka, Dyrektor Finansowy Legimi.

Na początku czerwca Legimi uruchomiło rewolucyjną zmianę w postaci Legimi 3.0. Jest to zaprojektowana od nowa platforma internetowa i aplikacja mobilna, w której w centrum zainteresowania jest użytkownik. Po przeszło miesiąca od wprowadzenia nowego Legimi widać pierwsze efekty sprzedażowe i wpływ na jakość ruchu na stronie i liczbę aktywacji abonamentów.