Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Dębica: W III kwartale 2019 r. zysk netto sięgnął 18,9 mln zł

Udostępnij

DBC (DEBICA), wiodący na polskim rynku producent opon do samochodów osobowych i ciężarowych, zanotowała w III kwartale 2019 r. przychody ze sprzedaży w wysokości 511,9 mln złotych, o 2,4% wyższe w ujęciu rok do roku. Po dziewięciu miesiącach br. wyniosły one prawie 1,58 mld zł, co oznacza wzrost o 7,5% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r.

Zysk EBIT w III kwartale br. osiągnął poziom 22,1 mln zł i był niższy o 21,7% w stosunku do uzyskanego w tym samym okresie ubiegłego roku. Po dziewięciu miesiącach 2019 r. EBIT wyniósł 96,6 mln zł, co oznacza wzrost o 1,3% r/r.

W III kwartale 2019 r. zysk netto sięgnął 18,9 mln zł, czyli był o 21,0% niższy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Po dziewięciu miesiącach br. zysk netto wyniósł 92,5 mln zł, co oznacza, że w ujęciu r/r był wyższy o 1,0%.

Sprzedaż do podmiotów z Grupy Goodyear za trzy kwartały 2019 r. stanowiła 89,9% sprzedaży ogółem, wobec 88,9% w analogicznym okresie 2018 r. Sprzedaż do podmiotów niepowiązanych wyniosła
159,4 mln zł, a jej udział w przychodach ogółem wyniósł 10,1%.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wyniosły 16,5 mln zł, czyli były o 1,7 mln zł (-9,4%) niższe niż w okresie trzech kwartałów 2018 r. Spadek kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu wynika głównie z obniżki kosztów wsparcia regionalnego.

Jednostkowe koszty produkcji były wyższe w trzech kwartałach 2019 r. o 9,0% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost nastąpił zarówno w kosztach materiałów, jak i kosztach przerobu.

Wyniki finansowe Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. w III kwartale i po trzech kwartałach 2019 r.

W okresie trzech kwartałów 2019 roku wydatki inwestycyjne Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. wyniosły 36,6 mln zł.

„W III kwartale br. zwiększyliśmy sprzedaż, jednak nasz EBIT oraz zysk netto były niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Po 9 miesiącach nasze przychody ze sprzedaży są bardzo solidne, a zyski utrzymują się na stabilnym poziomie. Nasza firma konsekwentnie realizuje strategię i utrzymuje konkurencyjną ofertę produktową z naciskiem na produkcję i sprzedaż opon z segmentu premium, obserwując jednak mniejszy popyt na opony osobowe w Polsce i Europie Zachodniej” – mówi Leszek Szafran, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus