Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Michał Mielcarek, Draw Distance: Rozpoczęliśmy pracę nad innowacyjnym narzędziem w zakresie tworzenia narracji

Udostępnij

DDI (DDISTANCE), notowany na NewConnect producent gier wideo specjalizujący się w tworzeniu multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure, pracuje nad narzędziem narracyjnym, które umożliwi tworzenie zaawansowanych gier fabularnych przy użyciu silnika Unity. Spółka realizuje projekt w ramach programu GameINN. Jego wartość opiewa na ponad 7,9 mln zł, z czego 5,3 mln zł pochodzi z unijnego dofinansowania. Spółka pracuje jednocześnie nad dalszymi usprawnieniami najnowszego tytułu na znanym uniwersum – Vampire: The Masquerade - Coteries of New York.

 - Rozpoczęliśmy pracę nad innowacyjnym, kompleksowym narzędziem w zakresie tworzenia narracji niezbędnej do produkcji fabularnych/storytellingowych gier wideo przy użyciu silnika Unity. Nasze rozwiązanie ułatwi pracę scenarzystom, projektantom questów, tłumaczom. Chcemy także, aby było integralnym elementem naszych autorskich gier, dzięki czemu będą powstawały szybciej i sprawniej, co mamy nadzieję, przełoży się na lepszą sprzedaż. Ponadto system pozwoli na zautomatyzowanie części pracy zespołu produkcyjnego i w ten sposób wygenerowanie oszczędności – informuje Michał Mielcarek, prezes Draw Distance. – Narzędzie pozwoli nam również  na stworzenie gier cechujących się bardziej rozbudowaną warstwą fabularną oraz większym realizmem niż dotychczasowe produkcje Draw Distance. Z punktu widzenia gracza wywoła to spotęgowanie efektu immersji, zwiększenie atrakcyjności gry oraz jej wiarygodności. – dodaje Michał Mielcarek.

Spółka ocenia, że kompleksowe podejście do tworzenia narracji w grach fabularnych będzie czynnikiem wpływającym na atrakcyjność takiej produkcji i duże zainteresowanie w środowisku graczy, determinując sukces komercyjny.

Projektowany system połączy ze sobą takie funkcjonalności, jak możliwość tworzenia narracji do gry z uwzględnieniem współpracy kilku osób jednocześnie, możliwość automatycznego przetwarzania tekstu i drzew dialogowych, możliwość tworzenia questów oraz danych narracyjnych, a także cutscen.

- Projektowany system będzie mieć budowę modułową, co da możliwość stałego rozwoju systemu, wzbogacania go o nowe źródła danych, kreowania elementów narracji danej gry w zależności od potrzeb zespołu produkcyjnego. Prace zakończą się w drugiej połowie 2022 roku. – informuje Michał Mielcarek.

Projekt realizowany przez Draw Distance został dofinansowany kwotą 5,3 mln zł z funduszy unijnych, w ramach programu GameINN. Całkowita wartość narzędzia opiewa na ponad 7,9 mln zł.

Spółka jednocześnie pracuje nad dalszym usprawnianiem gry na licencjonowanym uniwersum globalnie rozpoznawalnej marki – Vampire: The Masquerade - Coteries of New York. Tytuł jest dostępny w sprzedaży na platformie Steam od grudnia 2019 roku. Już w dniu premiery zdobył siódme miejsce na liście globalnych bestsellerów oraz był wyróżniany na stronach Steam i GOG. W niecały tydzień odzyskał wszystkie koszty produkcji wraz z marketingiem. Draw Distance wkrótce doda do gry nowe wersje językowe. W kolejnych miesiącach udostępni także grę w wersji na Nintendo Switch, PlayStation 4 oraz Xbox One. – Vampire: The Masquerade - Coteries of New York ma olbrzymi potencjał. Liczymy, że będzie to  przełomowa gra dla spółki. Wkrótce podamy kolejne szczegóły dotyczące rozwoju tego projektu – informuje prezes Draw Distance.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus