Grupa odbiorcza – nr 1 każdej kampanii

Przed rozpoczęciem kampanii i inwestycji w środki przekazu, takiej jak np. reklama zewnętrzna, konieczne jest określenie jednego z ważniejszych punktów, jakim jest grupa odbiorcza. Jednym z bardzo poważnych błędów, jest próba dotarcia reklamą do wszystkich. Zdefiniowanie punktu, którym jest konkretna grupa odbiorcza jest najlepszą praktyką biznesową. Jej określenie powinno być poparte badaniami i przede wszystkim samym produktem lub usługą – do kogo mają być skierowane? Wszystkie profesjonalne firmy, podczas kampanii przechodzą przez ten proces. Określona grupa odbiorcza i drogi dotarcia do niej są gwarancją osiągnięcia sukcesu.  Do wybrania grupy docelowej bierze się pod uwagę kwestie takie jak: wiek odbiorców, płeć, zawód, zainteresowania itp. Te aspekty mają również wpływ na ulokowanie i wybór rodzaju przestrzeni reklamowej, a taką jest niezwykle często reklama zewnętrzna (np. billboard, citylight). 

Reklama zewnętrza – doskonały sposób na dotarcie do targetu 

Tradycyjne, popularne media, takie jak np. telewizja, radio, gazety i czasopisma mogą pomóc w dotarciu do szerokiego grona odbiorców. Reklama zewnętrzna może dodatkowo wygenerować nowych potencjalnych klientów, zwiększyć sprzedaż, budować świadomość marki i w przypadku znanych marek – utrwalać ich pozycje na rynku. Reakcje jakie może budzić reklama zewnętrzna napływają stopniowo – nie jest to metoda natychmiastowa. Ich efektu nie da się ocenić tak, jak w przypadku reklamy internetowej. Nie oznacza to jednak, że billboard i inne formy reklamy zewnętrznej nie są skuteczne – wręcz przeciwnie! Reklama outdoorowa jest doskonałą inwestycją, ponieważ jej rozlokowanie jest zwykle oparte na wzorcach ruchu pieszego i samochodowego. Specjaliści z branży (np. z firmy Znajdź Reklamę) z pewnością wspomogą proces strategicznego rozlokowania i dopasowania różnych rodzajów reklamy zewnętrznej.

Reklama zewnętrzna filarem skutecznej kampanii reklamowej

Dobry plan kampanii outdoorowej wyraźnie określa szczegóły takie jak np. cel kampanii, docelową grupę odbiorców, treść reklamy, jej lokalizacje, budżet medialny, czas realizacji i daty emisji. Inwestując w nośnik, jakim jest reklama zewnętrzna, należy skorzystać z fachowego wsparcia w zakresie oceny lokalizacji, rozmiaru i widoczności banerów, billboardów itp. Te kryteria mają realny wpływ na gwarancję sukcesu. Reklama zewnętrzna jest świetnym uzupełnieniem kampanii cyfrowej. Dociera tam, gdzie nie trafia internet i telewizja. Nowoczesne formy reklamy outdoorowej mogą być wyświetlane na specjalnych wyświetlaczach w metrze, na dworcach i na lotniskach. To świetny sposób na wykorzystanie czasu oczekiwania podróżnych na ich środek transportu. Poza rodzajem reklamy zewnętrznej i jej lokalizacją, bardzo dużo zależy od tego co i w jaki sposób ona przedstawia. Dobrze zaplanowana reklama zapada w pamięć, jest angażująca i zwraca na siebie uwagę.  Billboard to obraz – w przeciwieństwie do reklamy w TV, powinien streszczać przesłanie w ciągu dosłownie kilku sekund (tyle czasu według badań odbiorca skupia uwagę na reklamie). Oryginalna kreacja i świetny, błyskotliwy pomysł grają więc główne skrzypce w planowaniu zewnętrznej kampanii reklamowej. Sam projekt reklamy jest również powiązany z docelowym wyborem nośnika. Reklama, która świetnie sprawdzi się na dużym billboardzie w centrum miasta, niekoniecznie musi zdać egzamin na małym banerze w metrze. 

Reklama outdoorowa – zaplanowanie jej lokalizacji, rozmiarów i widoczności to prawdziwa sztuka. Dobrym pomysłem jest skorzystanie z usług firmy zewnętrznej, której specjalizacją jest szeroko pojęta reklama. Firmy te zazwyczaj mają przygotowany szereg różnych opcji nośników reklamowych, listę dostępnych lokalizacji, a także niezwykle przydatne informacje, takie jak chociażby liczbę osób, do których dociera billboard ustawiony w określonej lokalizacji.