Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Wyniki finansowe Auto Partner w 2019 r. oraz list do akcjonariuszy

Udostępnij

Przychody Auto Partner w roku 2019 wyniosły 1 479,37 mln zł wobec 1 154,99 mln zł odnotowanych w okresie poprzedniego roku. Z kolei wynik na działalności operacyjnej wzrósł w ubiegłym roku do 83,78 mln zł z 80,97 mln zł w 2018 r. W 2019 r. spółka odnotowała wynik netto na poziomie 58,71 mln zł w porównaniu do 58,64 mln zł osiągniętych rok wcześniej.

Poniżej pełna treść listu prezesa zarządu APR (AUTOPARTN) do akcjonariuszy:

Szanowni Państwo,  

rok 2019 był dla naszej Grupy kolejnym rokiem intensywnej pracy i rozwoju. Skupieni na wykorzystywaniu potencjału Grupy oraz możliwości rynkowych zrealizowaliśmy postawione sobie cele. Wypracowaliśmy niemal 30-procentowy wzrost skali sprzedaży, a nasze przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom niemal 1,5 miliarda złotych. Osiągnięte wyniki finansowe to efekt ciągłego rozwoju, rozbudowy sieci dystrybucji oraz stałej kontroli kosztów. Umocniło nas to w czołówce europejskich dystrybutorów części zamiennych.

Bez wątpienia, miniony rok był okresem szeregu przeprowadzonych przez nas inwestycji w szeroko rozumianą strukturę, dając nam dalszy potencjał do wzrostu. Otworzyliśmy nowe oddziały, które pozwoliły nam na dotarcie z naszą ofertą do kolejnych, nowych grup klientów. Powiększyliśmy powierzchnię magazynową  w centrum logistyczno-dystrybucyjnym w Bieruniu o 11 tysięcy m2 oraz w oddziałach lokalnych. Dzięki temu dysponujemy obecnie ponad 100 tysiącami m2 powierzchni magazynowej. Stale ważnym jest dla nas rozwój w zakresie automatyzacji oraz IT. Uruchomiliśmy nowy katalog do zamówień online – AP CAT. Wprowadzając nowoczesne rozwiązania i systemy ułatwiamy naszym klientom proces składania zamówień, a także usprawniamy działania operacyjne Grupy.

Rok 2019 pozwolił nam na umocnienie pozycji na rynku krajowym, a także zagranicznym – głównie w krajach Europy Środkowej i Zachodniej. Wzmożona aktywność eksportowa pozwoliła na osiągniecie wzrostu w tym obszarze, przez co sprzedaż eksportowa osiągnęła 40% łącznych przychodów Grupy. Planujemy dalszy rozwój w obszarze sprzedaży zagranicznej i intensyfikację działań na wybranych rynkach.

Otworzyliśmy się także na nowe segmenty rynku takie jak: oświetlenie samochodowe, czy szeroko rozumiane narzędzia – nie tylko te potrzebne w warsztatach samochodowych. Planujemy dalszą rozbudowę naszej oferty produktowej, zgodnie  z wypracowanym przez nas bezpiecznym i efektywnym kosztowo modelem.

Od 2019 roku prezentujemy się naszym klientom oraz partnerom biznesowym  z odświeżonym logo i wizerunkiem spółki. Przeprowadzany przez nas rebranding objął swoim zasięgiem także kluczowe dla nas marki, w tym markę własną MaXgear.

Pomimo tak dużych środków przeznaczonych na rozwój i inwestycje uzyskaliśmy zysk netto Grupy na poziom 58,7mln złotych. Oznacza to, że udało nam się utrzymać go na takim samym poziomie, jak w rekordowym, w tym obszarze, roku 2018.

Początek 2020 roku sygnalizował bardzo pozytywne trendy i tendencje rynkowe. Potwierdzają to dwucyfrowe wzrosty sprzedaży m.in. 20,5% w lutym. Niestety pojawienie się na świecie epidemii koronowirusa sprawia, że obecnie musimy sprostać 
zupełnie nowym i nieznanym nam do końca wyzwaniom. Kolejne ograniczenia wprowadzane przez rządy państw europejskich, w szczególności związane  z mobilnością społeczeństwa sprawiają, że funkcjonowanie naszych klientów  i partnerów biznesowych jest utrudnione i odbywa się w zmniejszonym wymiarze. Jako godny zaufania partner staramy się podejmować jak najskuteczniejsze działania, aby zapewnić naszym klientom stabilizację i ciągłość dostaw. Na bieżąco analizujemy zmieniającą się z dnia na dzień sytuację, dostosowujemy do nowych warunków  i realizujemy procesy sprzedażowe.

W przeszłości wielokrotnie mogliśmy się przekonać, jak silnym zespołem pracowników dysponujemy. Potwierdza się to jeszcze mocniej w okresie panującej obecnie epidemii. Nasi pracownicy w bardzo niesprzyjających, wymagających poświęcenia  i determinacji, warunkach codziennie udowadniają, że są w stanie im sprostać i zawsze możemy na nich liczyć. Jesteśmy z tego niezmiennie dumni.

Jestem przekonany, że jak każdy kryzys, również ten związany z epidemią wirusa zakończy się, a wtedy powrócimy do generowania zakładanych wyników. Samochód, zarówno przed kryzysem, jak i po nim pozostanie głównym środkiem lokomocji dla większości społeczeństwa. Być może w przyszłości nawet w większym zakresie niż miało to miejsce do tej pory, a my powrócimy do realizacji strategii opartej na wzroście skali działania, dywersyfikacji produktowej i zwiększaniu wartości Grupy.  

Aleksander Górecki  
Prezes Zarządu Auto Partner S.A.

Szczegółowe dane finansowe Auto Partner są dostępne na profilu spółki w zakładce analiza finansowa.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus