Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

The Wizards autorstwa Carbon Studio trafi do sprzedaży 4 czerwca

Udostępnij

The Wizards – Dark Times – nowa część nagradzanej i uznanej serii The Wizards autorstwa CRB (CARBONSTU) – notowanego na NewConnect twórcy gier VR (wirtualna rzeczywistość) trafi do sprzedaży 4 czerwca br. Tytuł zadebiutuje na platformie Steam, Oculus Store i Viveport. Koszt produkcji gry to blisko 0,5 mln zł. Część środków pochodzi z przeprowadzonej w ubiegłym roku emisji akcji spółki, pozostały budżet studio finansuje z bieżącej działalności firmy. Rynek VR staje się coraz popularniejszy. Do tej pory liczba sprzedanych egzemplarzy gier z marki The WizardsTrials of Meliora oraz Enhanced Edition – przekroczyła 100 tys. egzemplarzy. Ponadto VR i AR (rozszerzona rzeczywistość) tworzą wspólnie rynek wart około 20 mld USD.

- Z satysfakcją i radością ogłaszamy, że już za niespełna miesiąc – 4 czerwca – odbędzie się premiera wyczekiwanej premiery najnowszej części gry z serii The Wizards pod nazwą – Dark Times. Do tej pory odnotowaliśmy ponad 100 tys. sprzedanych egzemplarzy wszystkich gier z serii. Marka The Wizards zdobyła także wiele pozytywnych ocen krytyków branżowych. Gry otrzymały prestiżowe nagrody, m.in. na Indie Prize w Kolonii i Casual Connect w Azji. – mówi Błażej Szaflik, prezes Carbon Studio. – Seria była także kilkakrotnie nominowana do nagrody w kilku kategoriach na White Nights w Pradze i Game Access w Brnie. Zdobywając nagrodę VDA (Viveport Developer Awards) zostaliśmy także bardzo docenieni i zaliczeni do grona najciekawszych deweloperów gier VR podczas jednych z największych targów branżowych GDC w San Francisco w 2018 roku. – dodaje Błażej Szaflik.

Spółka podjęła decyzję o produkcji The Wizards – Dark Times jako samodzielnego tytułu, w grudniu ubiegłego roku. Wcześniej studio planowało wydanie jedynie płatnego rozszerzenia do The Wizards. Koszt stworzenia tytułu opiewa na 0,5 mln zł. Część środków na stworzenie gry pochodzi z emisji akcji spółki, pozostałe z bieżącej działalności spółki.

Akcja The Wizards – Dark Times odbywa się w świecie fantasy znanym z podstawowej wersji projektu. Zmienia się otoczenie w grze, które zostało zaprojektowane z większym naciskiem na interakcję z użytkownikiem. Mechanika przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk czarodziejów z krainy Meliora. Cena za grę The Wizards - Dark Times, w wersji na platformy PC VR, wynosić będzie 24,99 USD/EUR.

- Powrót do odległego świata pełnego panującej zarazy i niebezpieczeństw, to nowa przygodowa gra akcji VR z zabawnym narratorem Aureliuszem. – komentuje Karolina Koszuta, członek zarządu Carbon Studio. – Mamy nadzieję, że ta część serii zdobędzie równie dużą popularność wśród miłośników gier, tak jak poprzednie jej wersje. – dodaje.

Pierwsza część The Wizards zadebiutowała we wczesnym dostępie w lipcu 2017 r. na platformach Steam, Oculus Store i Viveport. Niespełna rok później, podczas pełnej premiery, The Wizards była już jedną z najlepiej ocenianych gier VR na platformie Steam oraz Metacritic. W połowie 2018 roku studio wprowadziło do sprzedaży nową odsłonę tytułu – The Wizards: Trials of Meliora, dedykowaną mobilnym goglom VR. Już w marcu 2019 r. pojawiła się udoskonalona odsłona gry – Enhanced Edition. Tytuł szybko znalazł się w rankingu najlepszych gier VR pod względem przychodów brutto w 2019 r. i zdobyła brąz na top liście opublikowanej przez platformę Steam. Edycja rozszerzona zawiera mnóstwo ulepszeń, w tym dopracowaną mechanikę gry, system punktów kontrolnych oraz nowe poziomy.

Carbon Studio pracuje także nad swoim głównym projektem VR Fantasy osadzonym w uniwersum Warhammera: Age of Sigmar. W uniwersum Warhammera, autorstwa brytyjskiej firmy Games Workshop, zaangażowane są miliony graczy na świecie.

Branża VR staje się też coraz popularniejsza. Obecnie VR i AR (rozszerzona rzeczywistość) tworzą wspólnie rynek wart około 20 mld USD. W grudniu 2019 r. liczba aktywnych użytkowników gogli VR na platformie Steam osiągnęła rekordową liczbę blisko 1,5 mln użytkowników, a rynek w zeszłym roku odnotował sprzedaż 705 000 zestawów gogli Oculus Quest.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus