Z końcem czerwca mija rok od uruchomienia sklepu internetowego CCC, czołowej firmy sektora handlu obuwiem w Europie Środkowo-Wschodniej. W tym czasie sklep zrealizował już ponad 1,5 miliona zamówień, odnotowuje poziom nawet 13,5 mln wizyt klientów miesięcznie i jest już dostępny na pięciu rynkach zagranicznych poza Polską (Słowacja, Czechy, Rumunia, Węgry, Austria).

Platforma ccc.eu jest częścią omnichannelowego modelu sprzedaży CCC, stanowiącego jeden z podstawowych filarów strategii biznesowej GO.22. Witryna jest ważnym punktem styku z klientami i wpływa na ich zaangażowanie i lojalność wobec marki. Oferuje wygodne, szybkie zakupy online, jak również takie funkcjonalności dodatkowe jak sprawdzenie dostępności danego modelu obuwia i jego rezerwację w sklepie czy też sprawdzenie rekomendacji co do właściwego rozmiaru (esize.me).

Częścią ekosystemu cyfrowych punktów styku z klientem CCC jest również aplikacja CCC, która odpowiada w niektórych miesiącach za nawet 30% obrotu sklepu i niedługo będzie świętować 2 mln pobrań. Łącznie kanał mobilny (www i aplikacja) odpowiada za 75-80% ruchu w serwisach CCC.

CCC rozwija również funkcjonalności w kanałach social media i komunikatorach. W czerwcu do Messenger dodana została usługa visual search pozwalająca klientom na wyszukiwanie produktów z oferty CCC na podstawie dowolnego zdjęcia (co do tej pory dostępne było tylko w aplikacji CCC). CCC jako pierwsza w Polsce marka modowa zaczęła także korzystać z Google Voice Assistant, gdzie klient może m.in. sprawdzić dostępność produktów w sklepach stacjonarnych czy znaleźć najbliższy sklep. Rozwija się dynamicznie zasięg usługi esize.me, dzięki której już ponad 1 mln polskich klientów może wykorzystywać profesjonalny skan stopy, dla łatwiejszych zakupów i dobrania rozmiaru butów dla siebie czy dla swoich bliskich.

„Nad rozwojem e-commerce w CCC pracuje świetny zespół, który łączy młodość, kreatywność, pracowitość i doświadczenie. Bardzo istotne są wkład i doskonała współpraca z wszystkimi pozostałymi działami w firmie, bo podstawą omnichannel jest zdolna do „wielokanałowości” organizacja – nowoczesna, cyfrowa, zwinna. Musieliśmy się tego, jako duża firma, w przyśpieszonym trybie nauczyć i to wprowadzić. Na dziś można powiedzieć, że nadrobiliśmy zaległości, a na przyszłość - chcemy rozwijać się jeszcze szybciej, i być tam gdzie jest klient” – mówi Karol Półtorak, Wiceprezes Zarządu CCC.

„W CCC dużo czasu skupiamy się na relacji z klientem i zrozumieniu jego potrzeb. Widzimy wielowątkowość punktów styku z klientem i ich kompleksowość. Obserwujemy również, jak często konsumenci najpierw przygotowują się do zakupów na www.ccc.eu, sprawdzają dostępność produktów, ewentualne promocje, a kupują w sklepie tradycyjnym - takie zachowanie widzimy dla ponad 20% klientów odwiedzających serwis www. Dwa obszary – online i offline bardzo mocno się dziś przenikają, dając fundament do jednej, omnichannelowej organizacji” – mówi Jakub Jasiński, Dyrektor ds. Rozwoju Omnichannel CCC.

Sklepy online Grupy CCC działają dziś w 16 krajach (6 rynków ccc.eu i 16 eobuwie.pl, 6 DeeZee.pl). Aplikacja CCC dostępna jest w 4 krajach.