Bydgoszcz, 11.09.2020 r. – spółka Dadelo S.A. złożyła prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego. Spółka rozważa przeprowadzenie pierwszej publicznej oferty akcji i wprowadzenie akcji do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (IPO).

Dadelo S.A., należąca do Grupy OPN (OPONEO.PL), jest jednym z największych i najdynamiczniej rozwijających się podmiotów działających na polskim rynku e-commerce, wyspecjalizowanym w sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej. Spółka prowadzi sprzedaż on-line przez sklep internetowy działający pod marką centrumrowerowe.pl.

Dadelo łączy wieloletnie doświadczenie i wiedzę zespołu zarządzającego, oferując swoim klientom szeroką gamę produktów wraz ze wszystkimi zaletami zakupów online. Działamy na dynamicznie rosnącym rynku rowerowym w Polsce. Ponadto udział e-commerce w całości sprzedaży rowerów, części i akcesoriów oraz odzieży rowerowej również rośnie zarówno w Polsce, jak i na świecie – mówi Ryszard Zawieruszyński, Prezes Zarządu Dadelo S.A.

Odbiorcami produktów Dadelo są głównie klienci indywidualni, począwszy od sporadycznych użytkowników rowerów, przez zaawansowanych amatorów po profesjonalistów. W ofercie znajdują się wszystkie rodzaje rowerów, od rowerów miejskich, poprzez nowoczesne rowery trekkingowe lub crossowe, a kończąc na wysokiej klasy rowerach szosowych, górskich, czasowych oraz rowerach elektrycznych. Ponadto, istotnym elementem oferty są części oraz akcesoria rowerowe. W ofercie Dadelo znajduje się ok. 12 tys. produktów około 200 renomowanych marek, w tym m.in. Abus, Continental, Elite, Endura, Giro, Hamax, Kellys, Kross, Maxxis, Northwave, Romet, Schwalbe, Shimano, Sigma, SKS, SRAM, Thule, Tacx, Topeak, Uvex oraz marek własnych Eyen i Unity. W okresie 12 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2020, Dadelo obsłużyło ponad 170 tys. zamówień internetowych.

Dadelo S.A. zostało przejęte w 2017 roku przez notowaną na GPW spółkę Oponeo.pl S.A. Dzięki przynależności do Grupy Oponeo, Spółka korzysta z doświadczenia i kompetencji w budowaniu i zarządzaniu biznesami e-commerce na polskim rynku (w tym w szczególności budowania bazy klientów, marketingu SEM/SEO, rozwiązań IT oraz logistyki). Współpraca pozwala Dadelo pozyskiwać unikalny know-how, a także generuje synergie kosztowe. Oponeo.pl, jest wiodącym podmiotem pod względem sprzedaży opon i felg w kanale e-commerce w Polsce. W 2007 r. Oponeo.pl S.A. debiutowało na GPW z przychodami na poziomie 29,8 mln zł za 2006 r. i z udziałem w rynku  sprzedaży opon w Polsce poniżej 2%. Obecnie posiada około 35% udział w rynku sprzedaży opon w Polsce i osiągnęło przychody za 12 miesięcy zakończone 30 czerwca 2020 na poziomie 1 mld zł.

Jesteśmy przekonani, że Dadelo będzie nadal szybko się rozwijać, m.in. dzięki naszej wiedzy o doświadczeniu w tworzeniu i zarządzaniu biznesami e-commerce zdobytymi w Oponeo.pl i możliwości korzystania z doświadczeń tej spółki dotyczących marketingu on-line i pozycjonowania stron przy wykorzystaniu własnych zasobów i rozwiązań IT połączonych ze sprawną i efektywną logistyką – dodaje Ryszard Zawieruszyński.

Dadelo S.A. zamierza kontynuować rozwój działalności w obszarze handlu w segmencie e-commerce, dążąc do poszerzenia swojej oferty, zwiększenia bazy klientów i przychodów ze sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakości oferty produktowej i obsługi klienta. Celem strategicznym Spółki jest wzrost udziału rynkowego do poziomu 10% w perspektywie średnioterminowej (3-5 lat). Obecnie spółka szacuje swój udział na ok. 1% na rynku sprzedaży rowerów, części i akcesoriów rowerowych oraz odzieży rowerowej sprzedawanych zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i poprzez sprzedaż elektroniczną.

Pandemia koronawirusa zmieniła zwyczaje konsumentów, którzy znacząco zwiększyli wolumen i wartość zakupów dokonywanych on-line, w tym także w branży rowerowej. Sprzyja nam też większa świadomość społeczna  środowiskowa, przekładająca się na zwiększenie zainteresowania ekologicznymi formami transportu i rekreacji, sukcesywny wzrost świadomości społeczeństwa w obszarze zdrowego stylu życia i aktywności z tym związanymi oraz sukcesywny rozwój infrastruktury rowerowej w Polsce. Dzięki posiadanemu doświadczeniu, know-how, wsparciu i współpracy z Oponeo, oraz sprzyjającym tendencjom rynkowym, Dadelo ma przed sobą bardzo interesujące perspektywy dalszego rozwoju biznesu i dynamicznego powiększania udziałów rynkowych w Polsce – podsumowuje Ryszard Zawieruszyński.

W pierwszej połowie 2020 r. przychody Spółki wyniosły 33 mln zł (+113% r/r), a wynik EBITDA 3,5 mln zł, co oznacza ok.10-krotny wzrost r/r.   

Spółka będzie informować o kolejnych krokach dotyczących IPO po zatwierdzeniu prospektu przez KNF oraz rozważeniu warunków rynkowych i innych czynników.

Doradcami procesu IPO spółki Dadelo S.A. są: Trigon Dom Maklerski – Menedżer Oferty, cc group sp. z o.o. – Doradca Zarządu oraz DLA Piper Giziński Kycia sp.k. – Doradca Prawny.