Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Fuero Games zmierza na NewConnect

Udostępnij

Fuero Games, dynamicznie rozwijające się studio gamedeveloperskie odpowiedzialne w przeszłości za produkcję mobilnej wersji Wiedźmina, ogłosiło swoje plany na najbliższe lata. Zakładają one debiut na giełdzie NewConnect oraz stabilny rozwój wszystkich filarów spółki – produkcji gier mobilnych, gier na komputery osobiste i konsole, oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych. W 2021 roku światło dzienne ma ujrzeć pierwsza, duża, autorska gra studia, Bushy Tail.

– Celem Fuero Games jest tworzenie emocjonujących gier, które zapewniać będą graczom niezapomniane wrażenia. Zespół składa się obecnie z ponad 50 doświadczonych specjalistów, którzy pracują przy naszych różnych projektach: produkcjach mobilnych, technologii WhatTheBug.io. oraz grze Bushy Tail – przybliża spółkę Stanisław Fiedor, prezes Fuero Games. – Już teraz jesteśmy znaczącym i doświadczonym studio gamedeveloperskim o dużych perspektywach, które może konkurować z wieloma innymi, już notowanymi na parkiecie. Wśród naszych dotychczasowych sukcesów zapewniających nam rozpoznawalność i znaczącą pozycję na rynku gamingowym znaleźć można wyróżnienie przez takich gigantów branży jak Apple, Huawei i Google. Wierzymy, że stanie się spółką giełdową wesprze nas skalowaniu możliwości biznesowych i produkcyjnych oraz pozwoli nam utrzymać aktualny i dynamiczny wzrost przychodów.  Naszym celem jest zadebiutować na giełdzie już w przyszłym roku. – dodaje.

Według nowej strategii, zespół dedykowany tytułom mobilnym ma pracować nad co najmniej 2 nowymi prototypami miesięcznie. Prowadzić ma to do powstania nie mniej niż dwóch tytułów o potencjale hitu komercyjnego rocznie. Będą to głównie tytuły z gatunku hybrid-casual, które dzięki swojej przystępności mają trafić do szerokiego grona użytkowników, a następnie zaangażować ich do pozostania w grze na długi czas.

– Gry z gatunku hybrid-casual są grami o dość prostych zasadach, ale posiadają również tzw. ‘warstwę meta’, która pozwala utrzymać zainteresowanie graczy przez wiele miesięcy, a co za tym idzie – czerpać zyski z wyświetlanych przez nich reklam i zakupów w aplikacji. – komentuje prezes.

Kolejnym filarem działalności Fuero Games jest rozbudowa autorskiej technologii WhatTheBug.io, która automatyzuje testowanie gier mobilnych. Innowacyjne narzędzie jest ciągle rozbudowywane – w tym roku dodano obsługę najpopularniejszego silnika do tworzenia gier – Unity, a do końca 2021 roku oprogramowanie WhatTheBug.io będzie dostępne jako usługa w chmurze w tzw. formule Software-as-a-Service.

– Dzięki technologii WhatTheBug.io odciążamy testerów z najbardziej żmudnej i powtarzalnej pracy, a tym samym znacząco przyspieszamy proces testowania gier mobilnych co przedkłada się na zmniejszenie kosztów produkcji. Już teraz rozwiązanie jest dostępne na stronie internetowej w wersji trial, a spółka rozpoczyna wdrożenia wśród pierwszych firm tzw. early adopterów. Liczymy, że w najbliższych latach stanie się ono podstawowym narzędziem większości firm gamedeveloperskich na świecie. – opisuje WhatTheBug.io prezes Fuero Games.

W międzyczasie powstaje też pierwsza produkcja spółki na konsole i komputery osobiste. “Bushy Tail”, gra z gatunku story-driven puzzle adventure, która wyjdzie na wszystkie najważniejsze platformy, przedstawi użytkownikom wzruszającą historię w pięknej oprawie graficznej. 

– Już sam prototyp gry otrzymał kilkadziesiąt nominacji na całym świecie, w tym m.in. w Los Angeles, Paryżu, a nawet Shenzen. Zdobył też 8 nagród, m.in. za storytelling, narrację oraz animację. Nasza gra traktuje o tematach związanych z traumą oraz terapią poprzez baśniową historię o lisie z trzema łapkami opowiadaną przez dzieci - opisuje Fiedor - Żyjemy w czasach, w których czynniki zewnętrzne, wywierają ogromną presję na społeczeństwie i każdym z nas z osobna. Zależy nam na tym, by Bushy Tail pomagało destygmatyzować terapię, oswajać z nią graczy zarówno tych dorosłych jak i młodszych i otwierać ich na dialog poprzez interaktywne doświadczenia. Chcemy, aby nasze produkcje wzbudzały w graczach głębokie emocje i skłaniały do przemyśleń – kończy.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus