Grupa MRC (MERCATOR), producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku z siedzibą w Krakowie, finalizuje proces rebrandingu, polegający na zmianie logotypu przy zachowaniu dotychczasowej nazwy korporacyjnej. W ślad za zmianą identyfikacji wizualnej, spółka planuje rozszerzenie oferty w segmentach pozamedycznych i na rynku konsumenckim.

- Systematyczna ekspansja zagraniczna, rozwój portfolio produktów, a także rekordowe wyniki finansowe z pierwszych trzech kwartałów 2020 roku, związane z bardzo korzystną sytuacją rynkową, skłoniły nas do zmian w naszym biznesie i wykorzystania tego szczególnego momentu, w jakim znalazła się nasza organizacja – mówi Wacław Widomski, Dyrektor Marketingu Mercator Medical S.A. - Nasza nazwa korporacyjna nie zmieni się, ale nasza identyfikacja wizualna ulegnie zasadniczej zmianie: z logotypu zniknie słowo „Medical”. Odcinamy je chirurgicznym cięciem, pozostawiając tylko rdzeń, „Mercator” – tłumaczy. W nowym logotypie pierwsze dwie litery nazwy, czyli „me”, oznaczające w języku angielskim słowo „ja”, zostały z dwóch stron otoczone baretkami, które mają symbolizować dłonie, ułożone w chroniącym, troskliwym geście. To właśnie ten opiekuńczy gest stał się punktem wyjścia dla stworzenia logo, które w swojej minimalistycznej formie zawiera szereg najistotniejszych komunikatów marki. Mercator chce nie tylko zapewniać troskliwą opiekę użytkownikom jego produktów, ale również pomagać im dawać to samo swoim podopiecznym.

Mercator Medical jest obecny na rynku medycznym od blisko 30 lat, a jego produkty, stanowiące synonim bezpieczeństwa i wysokiej jakości, są powszechnie stosowane w szpitalach, ambulatoriach, gabinetach i klinikach różnych specjalizacji. Obdarzona takim zaufaniem i referencjami marka teraz chce wyjść ze swoim asortymentem poza obszar medyczny, do specjalistów innych branż, m.in. z branży beauty (salony fryzjerskie, kosmetyczne, manicure), do punktów weterynaryjnych czy też do branży HoReCa.

- Chcielibyśmy umożliwić szeroki dostęp do naszych produktów, które do tej pory służyły przede wszystkim najwyższej klasy specjalistom medycznym, aby wszyscy mogli skutecznie zatroszczyć się o bezpieczeństwo swoje i swoich klientów, a także zapewnić im najwyższą jakość wykonywanej usługi. Co istotne, przy opracowaniu formuł naszych produktów kładziemy duży nacisk na komfort ich użytkowania, dlatego chcemy, żeby były jak druga skóra i nie ograniczały ruchów użytkowników – jesteśmy pewni, że dzięki nim eksperci pozamedyczni będą mogli wygodnie i bez żadnych ograniczeń wykonywać swoje codzienne zadania – dodaje Wacław Widomski.

Równocześnie Grupa pracuje nad stworzeniem linii rękawic, które będą przeznaczone dla gospodarstw domowych i szeroko dostępne w popularnych sieciach handlowych. Te produkty będą chronić przed zabrudzeniami, ułatwiając porządki domowe, obróbkę warzyw i owoców, prace ogrodowe czy majsterkowanie, ale – co jeszcze ważniejsze – będą zabezpieczać przed zakażeniami, zwiększając tym samym bezpieczeństwo użytkownika i jego bliskich.

Niezależnie od sektora i kategorii produktów, marka Mercator nadal będzie synonimem najwyżej jakości i dbałości o innowacyjne i technologicznie zaawansowane rozwiązania. Będzie ona marką parasolową, co oznacza, że wszystkie jej produkty w portfolio będą sprzedawane wyłącznie jako Mercator. Ta zmiana wiąże się również z przyjęciem przez Grupę nowego podejścia do sprzedaży. Jej asortyment ma być łatwiej dostępny, dlatego też spółka zamierza prowadzić szeroko zakrojone działania w obszarze e-commerce.