Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Iron VR rozpoczyna przyjmowanie zapisów w ramach drugiej transzy emisji akcji

Udostępnij

Dziś ruszają zapisy w formule crowdinvestingu na akcje Iron VR – spółki działającej w obszarze Virtual Reality, której akcjonariuszami są notowane na NewConnect CRB (CARBONSTU) i MOV (MOVIEGAMES). W ramach drugiej transzy emisji akcji spółka chce pozyskać 0,75 mln zł. Szczegóły, w tym dokument ofertowy i prezentacja oraz informacje o warunkach składania zapisów, zaprezentowane są na platformie CrowdConnect.pl. Składanie zapisów na akcje i dokonywanie wpłat będzie możliwe od godziny 10:00. Z łącznej kwoty emisji – 2,5 mln zł – Iron VR zebrało już 1,75 mln zł w ramach pierwszej transzy. Większość środków z emisji Iron VR przeznaczy na prace nad autorskimi grami VR, a także adaptację do wirtualnej rzeczywistości tytułów z portfolio Movie Games. Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji spółki jest Dom Maklerski INC S.A. W Q2 2021 spółka chce dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect.  

- W zeszłym tygodniu zakończyliśmy przyjmowanie zapisów w ramach pierwszej rundy emisji akcji, z której pozyskaliśmy 1,75 mln zł. Dziś rozpoczynamy przyjmowanie zapisów w ramach drugiej transzy. Celem tej rundy jest zebranie kwoty 0,75 mln zł – mówi Karolina Koszuta, prezes zarządu Iron VR.

W ramach trwającej emisji akcji, Iron VR chce pozyskać od inwestorów łącznie 2,5 mln zł. Większość kwoty, tj. 2 mln zł, spółka przeznaczy na działania związane z produkcją gier w oparciu o IP własne lub zewnętrznych producentów. 0,3 mln zł spółka planuje skierować  na rozwój zespołu oraz technologię wykorzystywaną w grach przez nią realizowanych. Pozostałą część kwoty, 0,2 mln zł, spółka przeznaczy na finansowanie bieżącej działalności. Informacje o akcjach Iron VR i warunkach ich nabycia dostępne są na stronie http://crowdconnect.pl. Zapisy na akcje przyjmowane są wyłącznie przez spółkę. Firmą inwestycyjną świadczącą na rzecz spółki usługę oferowania jest Dom Maklerski INC S.A.

Core biznesu Iron VR jest tworzenie mniejszych gier na własnych IP, które będą oparte o zaawansowany koncept rozgrywki VR. Budżety poszczególnych projektów mieszczą się między 100 a 400 tys. zł. Okres produkcji zawiera się w przedziale od trzech do siedmiu miesięcy. – Chcemy, aby nasze autorskie rozgrywki skupiały się wokół jednej mechaniki. Gry będą proste i krótkieStosunkowo małe produkcje mogą osiągnąć najwyższe szczyty VR-u – przekonuje Karolina Koszuta. Holy Chick! an Escape Room Game to pierwszy autorski tytuł z portfolio produkcyjnego studia, jaki zadebiutuje w Q1 2021 na platformach PC VR. Docelowo projekt pojawi się na większości platform Virtual Reality. Celem produkcji z gatunku Escape Room jest podróż rakietą na Księżyc, podczas której to wyprawy gracz spotka monstrualne kurczaki oraz wpadnie w  liczne pułapki.

Spółka także przenosi do wirtualnej rzeczywistości tytuły podmiotów zewnętrznych. Na mocy podpisanej 23 listopada br. umowy, pierwszymi produkcjami na zewnętrznym IP, jakie Iron VR przeniesie do świata Virtual Reality będą: Lust for Darkness i Alaskan Truck Simulator z portfolio Movie Games, jednej z akcjonariuszy Iron VR, która posiada 10 proc. akcji spółki. – Z pewnością nie będą to jedyne wspólne projekty prowadzone ze studiami z Grupy Movie Games. Bazujemy na pozytywnie przyjętych markach, które potencjalnie zapewniają ciekawą rozgrywkę w wirtualnej rzeczywistości – mówi prezes Iron VR.  

Alaskan Truck Simulator to tytuł z gatunku symulatorów z elementami survivalu. Fabuła gry toczy się na terenach Alaski. Gra, posiadająca ponad 120 tys. zapisów na TOP Wishlist platformy Steam, została stworzona na licencji Discovery Channel. Za produkcję tytułu odpowiada Road Studio, spółka zależna Movie Games. Lust for Darkness to produkcja typu horror, w której gracz wciela się w postać Jonathana Moona. Postać otrzymuje list od zaginionej żony i tym samym udaje się do posiadłości na odludziu, co budzi w nim strach. Premiera gry zaplanowana jest na przełom Q2/Q3 2021.

W Q2 2021r. Iron VR planuje dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. W tym samym czasie notowane na NewConnect Carbon Studio – twórca serii popularnych gier fantasy The Wizards oraz projektu Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall – chce przenieść notowania akcji na główny parkiet GPW w Warszawie.Carbon Studio posiada 43,9 proc. akcji spółki, a jej udział w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Iron VR wynosi 61 proc.

Rynek VR obecnie jest w fazie dynamicznego wzrostu. Szacunki zakładają 26 mln sprzedanych rocznie sztuk w 2023 r. i osiągnięcie 43 mln sztuk rocznie w 2025 r. Prognozy szacują także 42.5 mld USD wartości rynku gier VR w 2025 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus