PEO (PEKAO) poinformował Związki Zawodowe o planowanym procesie restrukturyzacji zatrudnienia, który obejmie rozwiązanie stosunków pracy w trybie wypowiedzenia umowy o pracę lub za porozumieniem stron z nie więcej niż 1110 pracownikami oraz zmianę warunków zatrudnienia nie więcej niż 1250 pracownikom. To kontynuacja działań rozpoczętych w związku z realizacją strategii banku skoncentrowanej na poprawie efektywności. Restrukturyzacja zatrudnienia jest też efektem obecnych trendów rynkowych w sektorze bankowym, w którym cyfryzacja usług i procesów znacznie przyspieszała. Bank przygotował pakiet ochronny dla osób objętych procesem i przystępuje do jego negocjacji ze stroną społeczną.

Planowana w Banku Pekao restrukturyzacja zatrudnienia jest efektem m.in. przyspieszenia digitalizacji sektora bankowego w Polsce i na świecie. Pekao jako jedna z najprężniej rozwijających się instytucji finansowych w kraju kładzie duży nacisk na rozwój technologii, rozwiązań IT i upraszczanie procesów, aby pozostać Bankiem konkurencyjnym i wpisującym się w oczekiwania klientów.

Cyfryzacja usług znacząco przyspieszyła w obliczu pandemii COVID-19, a liczba klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej Pekao przekroczyła na koniec 2020 r. 2 mln osób. To znacząco ogranicza liczbę klientów korzystających z tradycyjnych oddziałów i placówek, dlatego niezbędne jest kontynuowanie ewolucji modelu biznesowego w kierunku dalszej cyfryzacji produktów i usług.

Podjęte działania mają wzmocnić konkurencyjność Pekao w sektorze bankowym.

Przystąpienie do konsultacji ze stroną społeczną ma na celu osiągnięcie porozumienia w kwestii liczby osób i zakresu zwolnień, czasu w jakim mają zostać zrealizowane, a także pakietu świadczeń gwarantowanych w ramach odpraw dla pracowników objętych procesem restrukturyzacji. Negocjacje będą odbywały się zgodnie z ustawą z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. Rozmowy potrwają do 23 marca br.