Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Artifex Mundi podał szacunkowe wyniki I kw 2021

Udostępnij

Giełdowy producent i wydawca gier, według wstępnych szacunków, zakończył kwartał z 4,2 mln zł zysku operacyjnego (130% wzrost rdr.) oraz 3,3 mln zł zysku netto (134% wzrost rdr.). Przychody Grupy wzrosły w minionym okresie o 87%, do 10,5 mln zł.

Dynamiczny wzrost przychodów i zysków to zasługa rosnących z miesiąca na miesiąc wpływów z komercjalizacji aplikacji Unsolved oraz wyższym, o 42%, przychodom ze sprzedaży gier w wersjach na konsole.

Wynik operacyjny Grupy, oczyszczony z wpływu wydarzeń jednorazowych  (rozpoznanych w I kw. 2020 r. odpisów aktualizujących wartość gier) zwiększył się o 60%, do 4,2 mln zł. Powtarzalna EBITDA wzrosła z 4,1 mln zł przed rokiem do 5,7 mln zł po 3 miesiącach 2021 r.

- Osiągnięte w minionym kwartale wyniki nie są jednorazowe, wręcz przeciwnie, oczekujemy, że staną się one zapowiedzią serii udanych kwartałów w wykonaniu ART (ARTIFEX). Wyniki sprzedażowe i finansowe potwierdzają założenia biznesowe dla naszych głównych segmentów działalności. Zakładamy, że rosnące przychody z komercjalizacji Unsolved z dużą nawiązką pokryją niższe wpływy ze sprzedaży gier premium HOPA. Nasze projekty przebiegają zgodnie z planem a kondycja finansowa Grupy wzmacnia się z okresu na okres, dając nam komfort działania - komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.

Unsolved to aplikacja mobilna umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji) w część gier HOPA spod znaku Artifex Mundi. Aplikacja, dostępna w wersjach na Android i iOS, oferuje dostęp do 14 rozpoznawalnych tytułów HOPA. Od początku 2021 r. Artifex Mundi prowadzi regularną akwizycję graczy dla Unsolved. W minionym miesiącu na kampanie reklamowe z wykorzystaniem Facebook spółka przeznaczyła 1,5 mln zł, a od początku roku 4,4 mln zł. W planach na 2021 r. jest rozbudowa aplikacji o nowe funkcjonalności zwiększające opcje jej monetyzacji, takie jak reklamy, tzw. gift pass, walutę premium czy opcje społecznościowe (metaosiągnięcia), jak również poszerzenie zasięgu kampanii reklamowych o nowe kanały – Google, Unity Ads oraz IronSource.

Segment gier sprzedawanych w modelu premium  Grupy koncentruje się na monetyzacji wydanych w minionych latach gier (głównie HOPA). Obecnie w portfelu znajduje się blisko 90 tytułów gier, cechujących się z reguły długimi ogonami sprzedażowymi.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus