Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Vivid Games zapowiedział globalny debiut Eroblast już w czerwcu

Udostępnij

Vivid Games zapowiedział, że symulator randek Eroblast zadebiutuje na platformach iOS i Android 22 czerwca 2021. Ze względu na swoją specyfikę gra trafia w niszę i według analiz Spółki nie ma znaczącej konkurencji. Tytuł znajduje się obecnie na trzecim z czterech zaplanowanych etapów fazy soft launch. Do fazy soft launch trafiła też pozyskana w marcu mobilna gra karciana Mobbles Cards. Równolegle VVD (VIVID) inwestuje w pogłębienie zaangażowania użytkowników swoich największych tytułów – Real Boxing 2 i Knights Fight 2.

Funkcjonalności dodane do Eroblast w kwietniu podczas trzeciego soft launchu pozwoliły na przeprowadzenie głębokich zmian we flow gry, które w przyszłości pozwolą nam na łatwiejsze monetyzowanie tytułu i dodawanie kolejnych mechanik. Zmiany w czacie, czyli podstawowej mechanice metagry poskutkowały oczekiwanymi wzrostami retencji krótkoterminowej, a dane z pierwszego tygodnia testów aktualizacji wskazują kilkuprocentowy wzrost retencji D1 oraz D3. Kolejna aktualizacja, planowana na koniec maja wprowadzi globalny system progresji, którego wpływ na retencję krótko i średnioterminową powinien być znaczący

– wyjaśnia Patryk Batko, product owner tytułu.

Wprowadzone zmiany dały nam też dwukrotny wzrostu ARPU na kluczowych rynkach. Aktualnie trwają szeroko zakrojone AB testy kolejnych rozwiązań monetyzacyjnych oraz kreacji UA. Prowadzimy również testy focusowe i monitorujemy oceny graczy, dzięki feedbackowi społeczności wprowadziliśmy na przykład album ze zdjęciami postaci. Czwarty soft launch będzie kluczowym ze względu na weryfikację metryk i przygotowanie gry do premiery

– dodaje Batko.

Spółka pracuje nie tylko nad kolejnymi premierami. Optymalizuje też kwestie finansowe. W ostatnich tygodniach poinformowała o pozyskaniu 4 mln zł elastycznego kredytu odnawialnego oraz dokonała wcześniejszej spłaty 3 kolejnych rat układowych, oszczędzając w ten sposób na odsetkach od Obligacji serii A. Zgodnie z przyjętym układem kolejne raty przypadają dopiero na 2022 rok.

Zaprezentowano wstępne wyniki za kwiecień. Wypracowane przychody to 1,43 mln PLN, a narastająco od początku 2021 już 6,62 mln PLN.  Wynik netto za miniony miesiąc spodziewany jest na poziomie -0,66 mln PLN.

Wynik netto za kwiecień został obciążony m.in. przez jednorazowe wydatki związane z uruchomieniem nowego biura w Bydgoszczy oraz koszty płatnego pozyskania użytkowników. Przychody utrzymują się na stabilnym poziomie. W ostatnich tygodniach zabezpieczyliśmy zaplecze finansowe pod kolejne inwestycje i spłaciliśmy przed czasem wszystkie zaplanowane na 2021 rok raty układowe. Środki zaoszczędzone na odsetkach także planujemy przeznaczyć na rozwój. Chcemy jednak skupić się nie tylko na pozyskiwaniu nowych tytułów, ale równolegle zadbać o wykorzystanie potencjału tych, które już teraz zarabiają dla nas najwięcej. W naszej ofercie mamy tytuły free-to-play i bazując na doświadczeniu wiemy, że największe przychody w tym modelu nie pojawiają się od razu po premierze. Potrzeba czasu, by zaangażować graczy i stałego wsparcia tytułu, by tego zaangażowania nie stracić. W długofalowej perspektywie to zaangażowanie graczy jest gwarancją wysokich i stabilnych przychodów. Z jednej strony stawiamy więc na analizę danych o graczach z wykorzystaniem machine learningu i stosujemy efektywną strategię UA, z drugiej zwiększamy dostępność angażujących ofert. Real Boxing 2 i Knights Fight 2 to pozycje z bardzo liczną grupą odbiorców, których preferencje znamy i do których staramy się jak najlepiej dostosować. Celem na najbliższe miesiące jest istotne zwiększenie retencji długoterminowej i zaangażowania graczy. W kilkumiesięcznej perspektywie oczekujemy odzwierciedlenia tych działań w przychodach – podkreśla Jarosław Wojczakowski, prezes Vivid Games. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus