Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+

Klabater otwiera się na nowe kanały dystrybucji

Udostępnij

KBT (KLABATER), notowany na NewConnect, polski wydawca i producent gier wideo, rozszerzył zakres dystrybucji o nowe kanały. Wkrótce gry spółki pojawią się w usłudze Prime w serwisie Amazon, na platformie streamingowej Stadia, której właścicielem jest Google oraz nowej sprzętowej platformie Valve – przenośnej konsoli PC Steam Deck. Do końca roku Klabater planuje wydanie 12 projektów, w tym m.in. kolejną – po Crossroad Inn i The Amazing American Circus, autorską grę – Moonshine Inc.

– Rozwijamy dystrybucję gier o kolejne platformy. Przy naszym modelu działalności istotne jest to, by docierać do graczy przez wszystkie możliwie platformy i serwisy. Dostęp streamingowy do gier to rosnący trend. Usługi Google Stadia, Steam Deck, czy Amazon Prime, to rozwiązania, które chcemy wykorzystać – mówi Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA. – Łączymy tradycyjne formy promocji z nowoczesnymi trendami, takie podejście pozwala nam generować dobre zainteresowanie naszymi tytułami. Potrafimy zbudować silne grono odbiorców i w mniej niż rok wznieść tytuł z dolnych tysięcy do pierwszej setki miejsc na wishlistach Steam. Pomagają nam w tym takie działania jak streaming, marketing społecznościowy i udziały w eventach – dodaje Michał Gembicki.

Od stycznia do marca spółka wzięła udział w licznych promocjach i wyprzedażach aktywnie eksploatując posiadany przez siebie katalog gier. W ostatnim tygodniu lutego Klabater uczestniczył w Steam Next Fest prezentując demo gry Moonshine Inc., najważniejszej z tegorocznych premier spółki.

– Stale budujemy naszą pozycję wydawniczą. Aktualnie mamy 19 tytułów w portfolio. Część z naszych gier ma długą perspektywą sprzedażową. Inspirujemy się zagranicznymi studiami takimi jak Annapurna, czy Raw Fury. Rozbudowujemy katalog i staramy się zbliżyć do podobnych poziomów jaki prezentują te firmy. Przy przyjętym założeniu publikacji jednej gry na kwartał możemy być pewni, że zbudujemy silny katalog niezależnych gier, jednak potrzebujemy na to czasu – dodaje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

W nadchodzących miesiącach Klabater zapowiedział 12 premier na wszystkich najważniejszych platformach sprzętowych. Oprócz wspomnianej gry Moonshine Inc., będą to m.in. Crossroads Inn Edycja Switch, Weedcraft Inc., Kajiu Wars, Production Line, As Far As The Eye, Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager, Spellcaster University, czy też kolejne gry z serii Strategic Minds.

Spółka prowadzi obecnie kampanię crowdfundingową na swoją pierwszą grę planszową – Crossroads Inn: Inkeepers’ Creed. Już po 36 godzinach od startu udało się zebrać podstawową kwotę, w tej chwili zebrana kwota wynosi już ponad 28 000 EURO. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź Biznesradar+