Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Esotiq & Henderson z rekordową sprzedażą w pierwszym półroczu

Udostępnij

Polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej zanotował w pierwszym półroczu 2023 r. ponad 122 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (+14,4 proc. r/r), co jest najlepszym wynikiem na półmetku roku w historii. Jednym z najwyższych kwartalnych wskaźników Grupa może się też pochwalić w przypadku marży brutto na sprzedaży, która wyniosła 68,9 proc. Głównym celem na kolejne kwartały jest systematyczne zwiększanie sprzedaży przy równoczesnym podnoszeniu marży brutto.

Publikujemy wyniki I półrocza w cieniu tragedii, zdarzenia na które nie można być przygotowanym. Mimo nagłej i niespodziewanej śmierci  dotychczasowego Prezesa ś. p. Krzysztofa Jakubowskiego , sytuacja operacyjna Spółki jest bezpieczna. Spółkę znam od początku istnienia, przez 12 lat byłem bowiem jej prezesem a przez ostatni rok pełniłem funkcję nadzorczą jako członek Rady Nadzorczej., przejąłem płynnie wszelkie kwestie zarządcze i organizacyjne. Za wcześnie mówić, czy po 3 miesiącach pozostanę na stanowisku prezesa czy będziemy szukać na to miejsce odpowiedniego kandydata – powiedział Adam Skrzypek, p.o. prezesa zarządu Esotiq & Henderson.

Zysk brutto ze sprzedaży Grupy EAH (ESOTIQ) w I półroczu 2023 r. zwiększył się do 80,4 mln zł (+15,9 proc. r/r), EBIT wzrósł do 5,3 mln zł (+1,3 proc. r/r) a EBITDA do 12,9 mln zł (+0,3 proc. r/r). Zysk netto w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniósł 1,2 mln zł (-72,7 proc. r/r), w analogicznym okresie ub.r. spółka osiągnęła 2,4 mln zł zysku ze sprzedaży akcji własnych.

Pierwsze półrocze br. to również dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej. Cztery własne sklepy internetowe, w tym jedna platforma outletowa wygenerowały łącznie 23,6 mln zł sprzedaży, co oznacza 40-proc. wzrost r/r. Na koniec I półrocza 2023 roku Grupa posiadała 292 salony o łącznej powierzchni 18.028 m2. Niewielki spadek powierzchni o 3% r/r był spowodowany głównie zamknięciami salonów w Polsce. Spółka otworzyła w 2Q23 pierwszy salon franczyzowy w Serbii o powierzchni 86 m2. Na koniec czerwca 2023 roku aplikację mobilną Esotiq pobrało ok. 143 tys. użytkowników a liczba lojalnych uczestniczek ESOTIQ CLUB (po wersyfikacji nieaktywnych kont) liczyła ponad 1,4 mln.  

Wyniki pierwszego półrocza oceniam bardzo pozytywnie. Osiągnęliśmy rekordowy poziom przychodów przy jednej z najwyższych w historii marż brutto ze sprzedaży, sprzyjał nam również kurs euro i dolara. Sprzedaż w salonach wzrosła r/r o 8 proc. do ponad 76 mln zł. Znakomicie wypadła sprzedaż e-commerce, w samych tylko Niemczech odnotowaliśmy poprzez ten kanał prawie trzykrotny wzrost obrotów r/r. Udało nam się nieco zmniejszyć bieżące zobowiązania (dług netto spadł o -19 proc. kw/kw). Priorytetem jest dalsza optymalizacja kosztów m.in. obniżając poziom zapasów i wdrażanie procesów zwiększających rentowność - powiedział Adam Skrzypek, p.o. prezesa zarządu Esotiq & Henderson.

W najważniejszych działań marketingowo promocyjnych Grupy Esotiq & Henderson w 2 kwartale br. należy wymienić premierę letniej kolekcji strojów plażowych Tropical Days - tropikalna kampania strojów plażowych z udziałem Marceliny Zawadzkiej na egzotycznym Bali oraz premierę kolejnej edycji ubrań ESOTIQ x ROBERT KUPISZ (trzeci drop produktów zaprojektowanych we współpracy z projektantem Robertem Kupiszem).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus