Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Błażej Szaflik, Carbon Studio: Rozwijający się rynek VR sprawia, że z optymizmem patrzymy w przyszłość

Udostępnij

CRB (CARBONSTU), notowany na NewConnect pionier developmentu gier VR, wypracował w 2023 r. 5,6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co daje wzrost o prawie 20% w stosunku do 2022 r. W okresie od stycznia do grudnia ub.r. spółka uzyskała jednostkowy zysk netto na poziomie niemal 0,4 mln zł, przy niespełna 0,5 mln zł zysku EBIT i wyniku EBITDA wynoszącym 2,7 mln zł. W IV kwartale 2023 r. spółka zanotowała ponad 1,1 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i zrealizowała kolejne kamienie milowe w projektach prowadzonych z partnerami biznesowymi.

- Ubiegły rok minął nam pod znakiem znaczącego zwiększania skali biznesu i rozszerzania naszej oferty, co znalazło odbicie w satysfakcjonujących wynikach finansowych. W ostatnim kwartale 2023 r. zwiększyliśmy sprzedaż tytułów „Crimen – Mercenary Tales” i „Mindset” na platformach Steam oraz Meta Quest, co w połączeniu z niesłabnącym zainteresowaniem seriami „The Wizards” i „Warhammer Age of Sigmar – Tempestfall” przełożyło się na uzyskanie stabilnego poziomu przychodów. Rozwijający się rynek urządzeń VR sprawia, że z optymizmem patrzymy w przyszłość i spodziewamy się kontynuowania dobrej passy w kolejnych kwartałach – mówi Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio S.A.

W raportowanym okresie spółka nawiązała współpracę z Play For Dream, której następstwem był debiut cenionego przez graczy tytułu „Crimen – Mercenary Tales” na goglach yVR2. Zawarty kontrakt otwiera przed partnerami nowe możliwości w zakresie realizowania wspólnych działań na rynku gier VR. Odgrywa też istotną rolę dla Carbon Studio, ponieważ spółka ocenia, że premiery gry na kolejnych platformach mogą mieć pozytywne przełożenie na długoterminowe wyniki finansowe.  

W IV kwartale 2023 r. miała także miejsce premiera bezpłatnej aktualizacji do gry „The Wizards – Dark Times” na platformach PCVR oraz Meta Quest. Aktualnie Carbon Studio pracuje nad dalszym uatrakcyjnianiem gry poprzez wprowadzenie licznych dodatków oraz patchy. Spółka prognozuje, że wydanie aktualizacji oraz prace nad udoskonalaniem cenionego przez graczy tytułu znajdą odbicie w zwiększeniu przychodów ze sprzedaży w nadchodzących kwartałach.

Aktualnie Carbon Studio zmierza do połączenia z Iron VR, którego celem ma być stworzenie silnej marki, zwiększenie dynamiki biznesu, uproszczenie struktury organizacyjnej grupy kapitałowej, zmniejszenie kosztów funkcjonowania oraz wzrost wartości dla akcjonariuszy. Przewidywany termin finalizacji tego procesu to I połowa 2024 r.

- Jesteśmy przekonani, że utworzenie jednego silnego brandu ucieszy naszych Akcjonariuszy, którzy dzięki połączeniu spółek w niedalekiej przyszłości zostaną współwłaścicielami większej oraz bardziej rozpoznawalnej marki. Razem z Iron VR możemy wypracować jeszcze lepsze wyniki, wykorzystując potencjał obydwu zespołów i jednocześnie optymalizując koszty działalności – podsumowuje Błażej Szaflik z Carbon Studio.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus