Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Co to jest SIP Trunk? Sprawdź jak przyjmować kilka połączeń jednocześnie

materiał partnera

Udostępnij

Odbieranie i wykonywanie połączeń telefonicznych to czynności, które są niezbędne do utrzymania relacji z klientami, ale zajmują wiele czasu. Dlatego w odpowiedzi na rosnące potrzeby przedsiębiorców powstało rozwiązanie, które umożliwia jednoczesne inicjowanie wielu rozmów telefonicznych. Do tego nie wymaga kosztownego dostosowania infrastruktury, ponieważ wszystkie działania są wykonywane za pośrednictwem łącza internetowego. Jeżeli nigdy przedtem nie słyszałeś o SIP Trunk i nie wiesz, co to jest protokół inicjowania sesji, przeczytaj artykuł i poznaj ten nowoczesny sposób na utrzymywanie kontaktów z klientami!

SIP Trunk – co to jest?

Co to jest SIP Trunk? Jest to usługa do prowadzenia rozmów głosowych. SIP Trunk stanowi alternatywę dla analogowych linii telefonicznych, korzystając z transmisji głosu przez internet. Jej nazwa pochodzi od protokołu SIP (ang. Session Initiation Protocol).

W ramach usługi SIP Trunk głos jest przekazywany cyfrowo, co eliminuje potrzebę korzystania z linii analogowych. Połączenia przez protokół SIP mogą być wykonywane zarówno na urządzenia stacjonarne, jak i telefony komórkowe.

SIP Trunk cieszy się wysoką popularnością wśród firm posiadających m.in. wirtualne centrale telefoniczne. Wybranie rozwiązania opartego na protokole SIP umożliwia przyspieszenie działań związanych z kontaktem telefonicznym, np. rozmów sprzedażowych lub marketingowych.

Jak działa SIP Trunk?

Operatorzy SIP Trunk udostępniają użytkownikom konto z możliwością rejestracji lub bez. Na jednym koncie SIP może być prowadzonych do kilkudziesięciu rozmów jednocześnie. Ilość dostępnych rozmów jest uzależniona od liczby kanałów.

Inwestując w usługi telefonii i komunikacji, SIP Trunk może być skonfigurowany tak, aby wszystkie przychodzące połączenia telefoniczne były przekierowywane na jeden numer firmowy lub na bezpośrednie numery wewnętrzne. Dla każdego numeru wewnętrznego mogą zostać skonfigurowane osobne zapowiedzi. Rozmowy poprzez protokół SIP mogą być również nagrywane w celu analizy działań biznesowych.

 

W jakich firmach sprawdzi się SIP Trunk – poznaj przykłady klientów

SIP Trunk to narzędzie, które doskonale uzupełnia działy obsługi klienta w call center, firmach IT lub w firmach z branży e-commerce. Połączenia SIP Trunk sprawdzą się również w branży hotelarskiej, turystycznej lub dla placówek ochrony zdrowia. Wszędzie tam, gdzie telefoniczny kontakt z klientem może doprowadzić do nawiązania relacji biznesowej.

Oparcie komunikacji telefonicznej o zautomatyzowaną obsługę wielu połączeń jednocześnie pozytywnie wpływa na wyniki sprzedaży i skraca czas poświęcany na docieranie do klientów. Konsultanci mogą łatwo przełączać się pomiędzy rozmowami i skutecznie doprowadzać do osiągnięcia celu najbardziej obiecujące z nich.

Zalety i wyzwania rozwiązań SIP Trunk

SIP Trunk jest doceniany przez rosnącą liczbę firm, ale ma też swoje ograniczenia. Poznaj wszystkie cechy rozwiązań SIP Trunk i podejmij właściwą decyzję!

Zalety SIP Trunk

Połączenia VoIP są często wybierane ze względu na atrakcyjną cenę. Usługa SIP Trunk jest korzystniejsza finansowo niż tradycyjne rozwiązania. Mimo to, SIP Trunk nie odbiega jakością od innych popularnych sposobów komunikacji z klientami.

Inną korzyścią płynącą z wyboru SIP Trunk jest jej wysoka mobilność. Połączenia mogą być wykonywane z dowolnego miejsca, ponieważ usługa nie jest powiązana z fizyczną lokalizacją firmy. Do korzystania z SIP Trunkingu wystarczy jedynie stabilne połączenie z internetem. Rozmowy mogą być wykonywane zarówno do kraju, jak i za granicę bez ponoszenia kosztów rozmów międzynarodowych, którymi obarczone są tradycyjne połączenia.

SIP Trunk bardzo łatwo się skaluje. Firma nie musi ponosić kosztów rozbudowy infrastruktury i zakupu nowych urządzeń. Linie mogą być rozbudowywane w górę lub w dół, w zależności od zainteresowania klientów. 

SIP Trunk - wyzwania

Pierwszym wyzwaniem dla efektywnego wykorzystania rozwiązania SIP Trunk jest posiadanie stabilnego i szybkiego łącza internetowego. Jedna rozmowa z wykorzystaniem technologii VoIP wymaga połączenia o przepustowości minimum 100 kbit/s zarówno dla pobierania, jak i wysyłania danych. Do prowadzenia wielu rozmów za pomocą SIP Trunk wygodne będzie zastosowanie odrębnego łącza internetowego.

Należy również pamiętać, że internetowe połączenia telefoniczne są narażone na ataki hakerskie. Cyberprzestępcy, wykorzystując luki w procedurach bezpieczeństwa, mogą przejąć konto SIP Trunk i wykonując połączenia na koszt użytkownika, narazić firmę na straty. Aby zminimalizować ryzyko takiego ataku, wystarczy zadbać o odpowiednie środki bezpieczeństwa, takie jak np. korzystanie z techniki NAT.

Usługa SIP Trunk pozwala na komunikowanie się z klientami z każdego miejsca z dostępem do internetu. To duża oszczędność kosztów związanych z podłączeniem do infrastruktury konkretnego operatora i dostosowywania biura. Usługa SIP Trunk łatwo dopasowuje się do potrzeb firmy i ułatwia osiąganie założonych celów.