Grupa Tarczyński, lider segmentu przekąsek białkowych w branży FMCG, wypracowała w I kwartale 2025 roku 519 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 9,9 proc. W analizowanym okresie wartość zysku EBITDA ukształtowała się na poziomie 65,2 mln zł wobec 78,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. W pierwszych trzech miesiącach br. zysk netto wyniósł 29,3 mln zł w porównaniu z blisko 44,3 mln zł rok wcześniej.
Akcjonariusze firmy podczas walnego zgromadzenia zwołanego na 12 czerwca 2025 roku decydować będą o emisji nie więcej niż 2 mln akcji zwykłych serii G. Pozyskany w drodze emisji akcji kapitał Grupa Tarczyński zamierza przeznaczyć na rozbudowę mocy produkcyjnych kabanosa, a także realizację projektów innowacyjnych.
– Długoterminowo koncentrujemy się na zwiększaniu skali działania. Strategia wzrostu grupy opiera się na kilku kluczowych filarach: konsekwentnym zwiększaniu udziałów w strategicznych kategoriach produktowych, pozyskiwaniu nowych konsumentów, maksymalizacji wartości marki parasolowej, wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na zmieniające się potrzeby rynku oraz budowaniu silnego, pozytywnego wizerunku marki Tarczyński. W ramach planowanej ekspansji rozważamy emisję do 2 mln akcji – decyzję w tej sprawie podejmą nasi akcjonariusze podczas najbliższego walnego zgromadzenia – komentuje Radosław Chmurak, Wiceprezes Zarządu - Dyrektor Sprzedaży Tarczyński.
Na wysokość przychodów osiągniętych przez TAR (TARCZYNSKI) w I kwartale 2025 roku istotny wpływ miało zwiększenie wolumenu sprzedaży względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Kluczowe kategorie produktowe rozwijają się zgodnie z dotychczas wyznaczonymi trendami. Warto wskazać na wysoką dynamikę sprzedaży kategorii parówek na poziomie 26 proc. w okresie I kwartału 2025 roku vs I kwartał 2024 roku oraz stabilny wzrost w grupie kabanosów na poziomie ok. 18 proc. rok do roku, przy jednoczesnym zmniejszeniu sprzedaży kiełbas suchych i wyrobów blokowych
o 8 proc. rok do roku.
W okresie pierwszych trzech miesięcy 2025 roku marża EBITDA wyniosła 12,55 proc. i była o 0,3 p.p. wyższa niż średnioroczna marża w okresie 2024 roku.
W 2024 roku grupa umocniła się na pozycji lidera w kategorii przekąsek mięsnych w Polsce, osiągając 70-proc. udział w rynku kabanosów oraz 25-proc. w rynku parówek.
|
Wybrane dane finansowe |
I kwartał 2025 |
I kwartał 2024 |
zmiana |
|---|---|---|---|
|
Przychody ze sprzedaży (tys. zł) |
519 031 |
472 479 |
9,9% |
|
EBITDA (tys. zł) |
65 162 |
78 286 |
-16,8% |
|
Marża EBITDA |
12,6% |
16,6% |
-4,0 p.p. |
|
Zysk netto (tys. zł) |
29 304 |
44 282 |
-33,8% |
Grupa współpracuje z największymi sieciami sklepów na świecie i sprzedaje produkty zarówno pod markami Tarczyński i Snack It (często jednocześnie w obydwu markach), jak i w modelu private label. Dystrybuuje produkty do popularnych sieci handlowych w Polsce i zagranicą: Aldi, Asda, Auchan, Biedronka, Billa, Carrefour, Coop, Costco, Edeka, Iki, Kaulfland, Lidl, Maxima, Morrisons, Netto, Penny, Plus, Rewe, Sainsbury’s, Tesco.
Grupa Tarczyński traktuje wyzwania związane z ESG jako szanse biznesowe. Rozumie długoterminowe wyzwania środowiskowe i podejmuje aktywne działania na rzecz redukcji śladu węglowego przy zachowaniu charakteru biznesu, jakości produktów, jednocześnie wpisując się w nowoczesne trendy żywieniowe.