Grupa CCC w Q2 2025 (maj’25 - lipiec’25) odnotowała historycznie najwyższy wynik EBITDA w pojedynczym kwartale (481 mln PLN). Przychody Grupy wzrosły o 11% rdr do poziomu 2,9 mld PLN. Q2 2025 był dla Grupy CCC czasem przyspieszenia rozwoju powierzchni handlowej – jej dynamika wyniosła +17% rdr. Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową, notując spadek wskaźnika kosztów do przychodów już ósmy kwartał z rzędu.
Przychody Grupy CCC w Q2’25 wzrosły rdr o 11% i wyniosły 2,9 mld PLN (LFL +4% w walutach stałych), w niesprzyjającym otoczeniu biznesowym, m.in. pomimo niekorzystnej pogody. Każda z linii biznesowych zanotowała lepszą rdr sprzedaż - HalfPrice o 22%, w CCC wzrost wyniósł 16%, a w Grupie Modivo 2%.
CCC [mln PLN] | Q2 2024 (V’24 - Vll’24) | Q2 2025 (V’25 - Vll’25) | Q2’25-Q2’24 | RDR |
---|---|---|---|---|
Przychody | 1105 | 1 280 | 175 | 76% |
Zysk brutto ze sprzedaży | 658 | 719 | 61 | 9% |
marża brutto [%] | 59,60% | 56,20% | -3,4 p.p. | |
Koszty sprzedaży i administracji | 463 | 514 | 51 | 77% |
wsk. kosztów [%] | 41,90% | 40,20% | -1,7 p.p. | |
PPO/PKO i odpisy | 5 | 13 | 8 | 165% |
EBIT | 200 | 218 | 18 | 9% |
marża EBIT [%] | 18,10% | 77,00% | -1,1 p.p. | |
EBITDA | 284 | 312 | 28 | 10% |
marża EBITDA [%] | 25,70% | 24,4%, | -1,3 p.p. | |
Skorygowana* EBITDA | 279 | 299 | 20 | 7% |
skorygowana marża EBITDA [%] | 25,30% | 23,40% | -7,9 p.p. |
EBITDA skorygowana o saldo PPO/PKO i odpisy (w tym zdarzenia jednorazowe)
Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, że nasza strategia działa – nawet w wymagających warunkach pogodowych konsekwentnie realizujemy ambitne cele
– powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC i dodaje
– Przed nami istotny dla wyników całego roku trzeci kwartał, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie Grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo, przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby dobrze rozpocząć sezon AW, w tym bardzo ważny sprzedażowo okres Back To School. W drugie półrocze wchodzimy zdeterminowani do realizacji założonych celów całorocznych.
W Q2’25 nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice - w Q2’25 otwarto 21 nowych sklepów (spośród 28 uruchomionych od początku roku). W minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. mkw., wobec 35 tys. mkw. w Q1’25. W drugiej połowie roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 240 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.
Skalujemy biznes Grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć aż 350 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej - w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. mkw., ale większość otwarć, bo aż 70%, skumulowana będzie w drugiej połowie roku. HalfPrice rośnie błyskawicznie - wszędzie, gdzie się pojawia jest bardzo dobrze przyjmowany przez Klientów. Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept - worldbox. Nie zwalniamy tempa także w perspektywie 2026 roku - już na tę chwilę zrealizowaliśmy plan otwarć na kolejny rok. Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 280 tys. mkw. nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów. Dzięki ekspresowej ekspansji budujemy skalę naszej działalności i wzmacniamy fundamenty długoterminowego wzrostu. W Grupie CCC skupiamy się przede wszystkim na realizacji celów strategicznych w perspektywie 5-letniego planu ekspansji
– powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.
W drugim kwartale marża brutto Grupy CCC utrzymała się na wysokim, podobnym rdr poziomie (49%). Grupa konsekwentnie utrzymuje dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych. Pomimo bardzo dynamicznego rozwoju biznesu, po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów w ujęciu rdr (o blisko 2 p.p.). Szczególnie widoczną poprawę zanotowała Grupa Modivo ze wskaźnikiem niższym o 5 p.p. rdr, co jest efektem szeroko zakrojonej integracji oraz maksymalnego wykorzystania synergii z Grupą CCC.
W Q2’25 Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 313 mln PLN, co oznacza wzrost o 19% rdr. Grupa wypracowała historycznie najwyższy wynik EBITDA w pojedynczym kwartale: 481 mln PLN (+18% rdr). Po raz kolejny poprawiła też swoją rentowność EBITDA - o ok. 1 p.p. do 17%. W okresie ostatnich 12 miesięcy rentowność EBITDA Grupy CCC wyniosła 17% i skokowo wzrosła w ujęciu rok do roku o 5 p.p.
Wyniki Grupy CCC po raz kolejny pokazują, że mamy bardzo silny i odporny model biznesowy. Pomimo niesprzyjającej handlu obuwiem pogody, które stanowi 70% naszego biznesu, i przy bardzo wysokim tempie ekspansji oraz związanymi z nią kosztami, Grupa osiąga rekordowy poziom EBITDA i poprawia rentowność. Na szczególną uwagę zasługuje szyld CCC, który wykazał podobną rok do roku rentowność EBITDA na poziomie 24% - niespotykanym w branży obuwniczej na świecie. Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei Grupa Modivo – aż o 7 p.p. do 10%. Od Grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej - chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.