Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Miłek (CCC): w drugie półrocze wchodzimy zdeterminowani do realizacji założonych celów

Udostępnij

Grupa CCC w Q2 2025 (maj’25 - lipiec’25) odnotowała historycznie najwyższy wynik EBITDA w pojedynczym kwartale (481 mln PLN). Przychody Grupy wzrosły o 11% rdr do poziomu 2,9 mld PLN. Q2 2025 był dla Grupy CCC czasem przyspieszenia rozwoju powierzchni handlowej – jej dynamika wyniosła +17% rdr. Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową, notując spadek wskaźnika kosztów do przychodów już ósmy kwartał z rzędu.

Przychody Grupy CCC w Q2’25 wzrosły rdr o 11% i wyniosły 2,9 mld PLN (LFL +4% w walutach stałych), w niesprzyjającym otoczeniu biznesowym, m.in. pomimo niekorzystnej pogody. Każda z linii biznesowych zanotowała lepszą rdr sprzedaż - HalfPrice o 22%, w CCC wzrost wyniósł 16%, a w Grupie Modivo 2%.

 

CCC [mln PLN] Q2 2024 (V’24 - Vll’24) Q2 2025 (V’25 - Vll’25) Q2’25-Q2’24 RDR
Przychody 1105 1 280 175 76%
Zysk brutto ze sprzedaży 658 719 61 9%
marża brutto [%] 59,60% 56,20%   -3,4 p.p.
Koszty sprzedaży i administracji 463 514 51 77%
wsk. kosztów [%] 41,90% 40,20%   -1,7 p.p.
PPO/PKO i odpisy 5 13 8 165%
EBIT 200 218 18 9%
marża EBIT [%] 18,10% 77,00%   -1,1 p.p.
EBITDA 284 312 28 10%
marża EBITDA [%] 25,70% 24,4%,   -1,3 p.p.
Skorygowana* EBITDA 279 299 20 7%
skorygowana marża EBITDA [%] 25,30% 23,40%   -7,9 p.p.

EBITDA skorygowana o saldo PPO/PKO i odpisy (w tym zdarzenia jednorazowe)

 

Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, że nasza strategia działa – nawet w wymagających warunkach pogodowych konsekwentnie realizujemy ambitne cele 

– powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC i dodaje

– Przed nami istotny dla wyników całego roku trzeci kwartał, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie Grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo, przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby dobrze rozpocząć sezon AW, w tym bardzo ważny sprzedażowo okres Back To School. W drugie półrocze wchodzimy zdeterminowani do realizacji założonych celów całorocznych.

W Q2’25 nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice - w Q2’25 otwarto 21 nowych sklepów (spośród 28 uruchomionych od początku roku). W minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. mkw., wobec 35 tys. mkw. w Q1’25. W drugiej połowie roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 240 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.

Skalujemy biznes Grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć aż 350 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej - w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. mkw., ale większość otwarć, bo aż 70%, skumulowana będzie w drugiej połowie roku. HalfPrice rośnie błyskawicznie - wszędzie, gdzie się pojawia jest bardzo dobrze przyjmowany przez Klientów. Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept - worldbox. Nie zwalniamy tempa także w perspektywie 2026 roku - już na tę chwilę zrealizowaliśmy plan otwarć na kolejny rok. Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 280 tys. mkw. nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów. Dzięki ekspresowej ekspansji budujemy skalę naszej działalności i wzmacniamy fundamenty długoterminowego wzrostu. W Grupie CCC skupiamy się przede wszystkim na realizacji celów strategicznych w perspektywie 5-letniego planu ekspansji 

– powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

W drugim kwartale marża brutto Grupy CCC utrzymała się na wysokim, podobnym rdr poziomie (49%). Grupa konsekwentnie utrzymuje dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych. Pomimo bardzo dynamicznego rozwoju biznesu, po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów w ujęciu rdr (o blisko 2 p.p.). Szczególnie widoczną poprawę zanotowała Grupa Modivo ze wskaźnikiem niższym o 5 p.p. rdr, co jest efektem szeroko zakrojonej integracji oraz maksymalnego wykorzystania synergii z Grupą CCC.

W Q2’25 Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 313 mln PLN, co oznacza wzrost o 19% rdr. Grupa wypracowała historycznie najwyższy wynik EBITDA w pojedynczym kwartale: 481 mln PLN (+18% rdr). Po raz kolejny poprawiła też swoją rentowność EBITDA - o ok. 1 p.p. do 17%. W okresie ostatnich 12 miesięcy rentowność EBITDA Grupy CCC wyniosła 17% i skokowo wzrosła w ujęciu rok do roku o 5 p.p.

Wyniki Grupy CCC po raz kolejny pokazują, że mamy bardzo silny i odporny model biznesowy. Pomimo niesprzyjającej handlu obuwiem pogody, które stanowi 70% naszego biznesu, i przy bardzo wysokim tempie ekspansji oraz związanymi z nią kosztami, Grupa osiąga rekordowy poziom EBITDA i poprawia rentowność. Na szczególną uwagę zasługuje szyld CCC, który wykazał podobną rok do roku rentowność EBITDA na poziomie 24% - niespotykanym w branży obuwniczej na świecie. Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei Grupa Modivo – aż o 7 p.p. do 10%. Od Grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej - chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus