Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Botanika Farm podsumowuje dobry. Debiut na GPW planowany na koniec 2025 roku

Udostępnij

W analizowanym okresie spółka wygenerowała 49,2 mln zł przychodów ze sprzedaży netto wobec ponad 43 mln zł rok wcześniej, co stanowi wzrost o 11,7% r./r. Zysk operacyjny (Ebit) jaki spółka osiągnęła w 2024 r. to 5,76 mln zł wobec 4,8 mln rok wcześniej, czyli notowany wzrost to 16,7% r./r. Rok 2024 spółka zamyka zyskiem netto na poziomie 5,39 mln zł netto. W roku 2023 zysk netto był na poziomie 4,79 mln zł netto, co stanowi wzrost o  11,16% r./r. W połowie roku spółka zakończyła udaną publiczną emisje akcji, która dała jej kapitał na zakup zakładu w Mietkowie i jego stopniową modernizację.

- Miniony rob był dla nas niezwykle pracowity. Po dwóch udanych emisjach, w których łącznie pozyskaliśmy 13 mln zł, zakupiliśmy nowy zakład produkcyjny ulokowany w Mietkowie oraz rozpoczęliśmy jego modernizację. Te działania pozwolą nam, w ciągu dwóch lat, zwiększyć moce produkcyjne z 18 tys. ton do 45 tys. ton. Wraz z końcem roku w pełni przenieśliśmy wszystkie instalacje z zakładu w Oławie do zakładu w Mietkowie. Poza zwiększeniem mocy produkcyjnych, zmiana zakładu przyniosła nam również istotne oszczędności.

– komentuje Bartosz Radziszewski, Prezes Zarządu Botanika Farm S.A.

Spółka pracowała również nad rozwojem relacji biznesowych, zarówno w Polsce, jak i na świecie. W listopadzie spółka szacowała wartość podpisanych kontraktów na 47 mln zł. Obecnie wielu europejskich producentów prowadzi audyty spółki. Zgłaszają również zamówienia na pierwsze testowe wysyłki.

- Od dłuższego czasu borykaliśmy się z przewagą popytu nad podażą naszych produktów. Nasze produkty spełniają najwyższe normy jakości – nowa linia w Mietkowie przeszła wszystkie zaplanowane audyty, po których zostały przyznane najważniejsze certyfikaty, czyli EKO, GMP+ i FSSC22000. Ten fakt budzi zainteresowanie firm nawet z Japonii. Dlatego podjęliśmy decyzję o gwałtownym zwiększeniu mocy produkcyjnych poprzez zakup zakładu w Mietkowie. To pozwala swobodnie planować dalszy rozwój naszego biznesu.

– dodaje Bartosz Radziszewski.

W połowie roku Zarząd zmienił pierwotne plany dotyczące debiutu na Rynku NewConnect na debiut na Głównym Parkiecie GPW. Dynamiczny rozwój spółki oraz zainteresowanie inwestorów, w tym inwestorów instytucjonalnych przekonały Zarząd do zmiany planów i rozpoczęcia prac nad prospektem emisyjnym. Sam debiut jest planowany na koniec 2025 roku.

- Debiut i obecność na głównym parkiecie będą swoistym gamechangerem dla naszej spółki. Jesteśmy pierwszą spółką z  tego sektora, dlatego musimy mocno się postarać, aby wzbudzić zainteresowanie inwestorów, zarówno prywatnych, jak i instytucjonalnych. – dodaje Bartosz Radziszewski

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus