W trzecim kwartale 2025 roku skonsolidowane przychody Grupy WITTCHEN sięgnęły 119,8 mln zł i były o 4% wyższe niż w analogicznym okresie 2024 roku. Większej sprzedaży towarzyszył wzrost rentowności operacyjnej: zysk z działalności operacyjnej zwiększył się o 14% r/r, do 13,1 mln zł, a wynik EBITDA o 10% r/r do 21,3 mln zł. Wypracowany w minionym kwartale zysk netto wyniósł natomiast 8,9 mln zł (+2% r/r). Wyniki Grupy WITTCHEN za dziewięć miesięcy tego roku pozostawały pod wpływem słabszego pierwszego półrocza.
Do wzrostu przychodów w trzecim kwartale tego roku najbardziej przyczyniła się sprzedaż zagraniczna, która sięgnęła 26,1 mln zł (+12% r/r), podczas gdy sprzedaż na rynku krajowym wyniosła 93,6 mln zł (+2% r/r). Jednocześnie, systematycznie rośnie udział kanału e-commerce w przychodach – w minionym kwartale sprzedaż online odpowiadała za 54% łącznej sprzedaży (wobec 47% w analogicznym okresie 2024 roku).
Marża brutto na sprzedaży osiągnięta przez Grupę WITTCHEN w trzecim kwartale tego roku wyniosła 62,4% wobec 60,1% przed rokiem. Przełożyło się to pozytywnie na rentowność operacyjną – zysk z działalności operacyjnej przekroczył 13,1 mln zł (+14% r/r), a wynik EBITDA sięgnął 21,3 mln zł (+10% r/r). Skonsolidowany zysk netto wyniósł natomiast 8,9 mln zł (+2% r/r).
– Trzeci kwartał tego roku pozwolił na odwrócenie tendencji spadkowych obserwowanych w poprzednich okresach, zarówno pod względem sprzedaży, jak i rentowności operacyjnej. Przed nami jednak wciąż dużo pracy, aby poprawa wyników finansowych Grupy WITTCHEN przekształciła się w trwały trend – komentuje Marcin Szyguła, dyrektor finansowy (CFO) Grupy WITTCHEN.
– Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami stopniowo zmieniamy nasz mix produktowy. Obecnie główną kategorię stanowią walizki, odpowiadające za około 50% sprzedaży. W tym segmencie panuje bardzo silna konkurencja cenowa, szczególnie ze strony azjatyckich platform handlowych. Chcemy skoncentrować się na grupach produktowych o wyższej marżowości i pracujemy m.in. nad wzmocnieniem linii wyrobów ze skóry. Jednocześnie musimy utrzymywać koszty w ryzach, dlatego m.in. optymalizujemy poziom zapasów – zapowiada Marcin Szyguła.
Wartość zapasów Grupy WITTCHEN na koniec trzeciego kwartału tego roku wyniosła 129,1 mln zł i była o 8% niższa niż kwartał wcześniej, ale zarazem o 8% wyższa niż przed rokiem.
– Czwarty kwartał, szczególnie sezon przedświąteczny, to najważniejszy okres w naszej branży. Chcemy go dobrze wykorzystać budując wynik, ale również dalej zmniejszać poziom zapasów. Celem jest polepszenie cash flow i zmniejszenie zobowiązań, a jednocześnie uwolnienie przestrzeni na nowe kolekcje. Równolegle trwają przygotowania do rozbudowy naszego centrum logistycznego w Palmirach. Zakończenie tej inwestycji planujemy w 2027 roku. Pozwoli to również obniżyć koszty logistyki. Szacujemy, że inwestycja ta zwróci się w okresie około sześciu–siedmiu lat – wskazuje dyrektor finansowy Grupy WITTCHEN.
Pomimo poprawy w trzecim kwartale, wyniki Grupy WITTCHEN narastająco za dziewięć miesięcy tego roku pozostawały pod wpływem słabszego pierwszego półrocza. Przychody ze sprzedaży od początku roku sięgnęły 325,7 mln zł (+1% r/r), wynik EBITDA wyniósł 50,6 mln zł (-13% r/r), zaś zysk netto 18,6 mln zł (-27% r/r).
Wybrane wyniki finansowe Grupy Wittchen
|
(mln zł) |
3Q 2025 |
3Q 2024 |
Zmiana r/r |
9M 2025 |
9M 2024 |
Zmiana r/r |
|---|---|---|---|---|---|---|
|
Przychody ze sprzedaży |
119,8 |
115,3 |
+3,9% |
325,7 |
321,1 |
+1,4% |
|
Zysk brutto na sprzedaży |
74,8 |
69,2 |
+8,0% |
201,2 |
198,6 |
+1,3% |
|
Marża brutto na sprzedaży |
62,4% |
60,1% |
+2,3 p.p. |
61,8% |
61,9% |
-0,1 p.p. |
|
Zysk z działalności operacyjnej |
13,1 |
11,5 |
+13,9% |
26,5 |
35,0 |
-24,2% |
|
EBITDA |
21,3 |
19,3 |
+10,1% |
50,6 |
57,9 |
-12,6% |
|
Zysk netto |
8,9 |
8,7 |
+2,4% |
18,6 |
25,4 |
-26,7% |