- 3% wzrost przychodów do 2,42 mld zł w I-III kw. 2025 r.
- 778,4 mln zł EBITDA, 222,6 mln zł wyniku operacyjnego, 296,7 mln zł wyniku netto
- 195,1 mln zł dodatnich różnic kursowych - bez uwzględniania różnic kursowych spółka miała 583,3 mln EBITDA i 138,7 mln zł zysku netto
- 3 nowe maszyny pozyskane przed sezonem letnim i 1 samolot pod koniec 3 kw. 2025 r.
- Rozwój współpracy z kluczowymi klientami – pierwsza umowa na sezon
Lato 2026-Zima 2026/2027 z Itaka FLY o wartości ok. 360,4 mln zł (+23% r/r) - Wypłata 52,6 mln zł dywidendy tj. 3 zł/akcję
- Przejęcie Avenger Flight Group Poland – obecnie Enter Air Training Center
– Kolejny dobry sezon za nami i kolejny dobry rok przed nami. Rynek turystyczny rozwija się dynamicznie i my z tego efektywnie korzystamy. Minione miesiące poświęciliśmy na umocnienie się na rynku oraz poprawę efektywności, co widać pozytywnie w naszych wynikach. Polski rynek daje nam stabilność i silną pozycję finansową co pozwala na rozwój na rynkach zagranicznych. Popyt na nasze usługi nie słabnie, czego dowodem są rekordowe umowy jakie negocjujemy i podpisujemy na następny rok. Zgodnie z zapowiedziami, aby sprostać zapotrzebowaniu rynkowemu dobieramy aż 6 samolotów na sezon lato 2026. – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. – Kończący się rok przelataliśmy bardzo dobrze i mamy nadzieję, że powtórzymy to w przyszłym roku, ale już w większej skali. Mamy pod kontrolą większość elementów związanych z wykonywaniem operacji lotniczych - od szkoleń załóg po obsługę techniczną samolotów. W ten sposób usunęliśmy najważniejsze bariery dla naszego wzrostu. Teraz, wykorzystując wysoki popyt na nasze usługi, możemy w kontrolowany sposób zwiększać swoją obecność na rynkach Europy. Naszym celem jest pozycja europejskiego lidera ruchu czarterowego – dodaje Polaniecki.
Wyniki finansowe Grupy Enter Air
|
|
I-III kw. 2025 r. |
I-III kw. 2024 r. |
zmiana r/r |
|---|---|---|---|
|
Przychody (mln zł) |
2 422,8 |
2 353,6 |
+2,9% |
|
Wynik operacyjny (mln zł) |
222,6 |
242,6 |
(8,3%) |
|
Marża operacyjna |
9,2% |
10,3% |
(0,9pp) |
|
EBITDA (mln zł)* |
778,4 |
459,8 |
+69,3% |
|
Marża EBITDA |
32,1% |
19,5% |
+12,6pp |
|
Wynik netto (mln zł) |
296,7 |
161,5 |
- |
|
Marża netto |
12,2% |
6,9% |
+5,3pp |
|
Wyniki z pominięciem różnic kursowych |
|||
|
EBITDA (mln zł)* |
583,3 |
410,8 |
+42,0% |
|
Marża EBITDA |
24,1% |
17,5% |
+6,6pp |
|
Wynik netto (mln zł) |
138,7 |
121,7 |
+13,9% |
|
Marża netto |
5,7% |
5,2% |
+0,6pp |
*EBITDA = zysk przed opodatkowaniem + koszty odsetek + koszty amortyzacji.
Przychody ENT (ENTER) w I-III kw. 2025 r. wyniosły 2 422,8 mln zł, co oznacza blisko 3% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Wzrost przychodów związany był przede wszystkim z rozszerzaniem działalności Grupy, liczba wykonanych operacji lotniczych w analizowanym okresie zwiększyła się o około 2% r/r.
EBITDA Grupy wyniosła 778,4 mln zł wobec 459,8 mln zł w rok wcześniej. Enter Air miał 222,6 zł wyniku operacyjnego co oznacza wynik ponad 8% niższy od 242,6 mln zł rok wcześniej. Przewoźnik wypracował 296,7 mln zł zysku netto, o blisko 84% więcej od 161,5 mln zł wyniku netto w analogicznym okresie 2024 r. Na prezentowane wyniki wpływ miały dodatnie różnice kursowe* wynikające jedynie z przeliczeń do celów raportowania i nie mające wpływu na realny wynik, W I-III kw. 2025 r. różnice kursowe wynikające z reguły przeliczeniowej MSSF 16 wyniosły 195,1 mln zł, a łączny wpływ FX na porównywalność danych to 146,0 mln zł (w I-III kw. 2024 r. różnice kursowe wynosiły 49,1 mln zł). Bez uwzględniania różnic kursowych, Enter Air miał 583,3 mln zł EBITDA (+42,0% r/r) oraz 138,7 mln zł zysku netto (+13,9% r/r).
Flota Enter Air to obecnie 34 samoloty: 24 Boeingi 737-800 i 10 Boeingów 737 MAX 8. Pod koniec II kw. 2025 r. do eksploatacji weszły trzy maszyny typu B 737-800, a w III kw. 2025 r. zrealizowana została dostawa jednego fabrycznie nowego B 737 MAX 8. Była to pierwsza z sześciu zaplanowanych na lata 2025 - 2027 r. dostaw samolotów B 737 MAX 8. W ramach Grupy Enter Air operacje lotnicze wykonują także 4 samoloty szwajcarskiej linii Chair Airlines oraz 4 samoloty Fly4 Airlines, wspólnego przedsięwzięcia z TUI, którego działalność polega na wynajmie samolotów z załogami na rzecz przewoźników lotniczych.
W lipcu 2025 r. Grupa Enter Air nabyła 55% udziałów w spółce Avenger Flight Group Poland od Avenger Flight Group Europe i tym samym stała się jedynym właścicielem tej spółki, która od sierpnia 2025 r. funkcjonuje pod nową nazwą – Enter Air Training Center.
Pod koniec października Enter Air zawarł z ITAKA FLY umowę czarteru dotyczącą współpracy w sezonie Lato 2026 i Zima 2026/2027. Szacunkowa wartość usług w tym okresie wynosi 99,2 mln USD (ok. 360,4 mln zł) i jest o ok. 23% wyższa od aktualnie obowiązującej umowy z tym touroperatorem. W najbliższych miesiącach planowana jest finalizacja kontraktacji z pozostałymi kluczowymi partnerami Grupy.
W lipcu 2025 r. Enter Air wypłacił 52,6 mln zł dywidendy tj. 3 zł/akcję, przeznaczając na ten cel całkowity zysk za 2024 r. w kwocie 51,7 mln zł powiększony o środki przeniesione z kapitału zapasowego. W 2024 r. do akcjonariuszy trafiło 77,2 mln zł, czyli 4,40 zł/akcję.
* Zobowiązania leasingowe muszą być wyceniane po kursie z dnia bilansowego, natomiast samoloty, będące przedmiotem tego finansowania, nie są wyceniane po tym kursie. Powstaje więc wirtualna różnica, która powiększa się wraz ze wzrostem liczby samolotów. Od czasu zmian w Międzynarodowych Standarach Rachunkowości, różnice kursowe zaburzają wyniki spółek raportujących w standardach MSR. Enter Air prowadzi swój biznes głównie w walucie USD oraz EUR, więc przeliczenia do celów raportowania nie mają wpływu na rzeczywiste wyniki Grupy.