Akcje spółki KBT (KLABATER), wydawcy i producenta gier, zadebiutowały dziś na parkiecie NewConnect. Do obrotu wprowadzonych zostało 1.000.0000 akcji serii A, 4.620.000 akcji serii B oraz 1.250.000 akcji serii C. Za wprowadzenie akcji do obrotu odpowiadają Kancelaria SSW oraz autoryzowany doradca Partners&Ventures. Już za tydzień premierę będzie miała pierwsza, w pełni autorska gra wewnętrznego studia produkcyjnego Klabatera – Crossroads Inn. Symulator tawerny ukaże się na platformach PC/Mac/Linux. W ostatnich dniach spółka rozpoczęła współpracę z Juggler Games, niezależnym studiem deweloperskim, dotyczącą stworzenia gry o roboczym tytule Cyrk. Premiera gry planowana jest w 2021 roku.

- Debiut na NewConnect to ukoronowanie naszej ciężkiej pracy, jaką włożyliśmy w rozwój spółki przez ostatnie lata działalności. Przez ten czas zrealizowaliśmy wiele celów i wywiązaliśmy się ze zobowiązań złożonych akcjonariuszom. Przed nami wiele nowych wyzwań do których jesteśmy solidnie przygotowani. Chcemy zająć wiodącą pozycję na rynku wydawniczym w Europie Środkowej oraz produkować ambitne i bogate narracyjnie gry, oparte o własne pomysły. Do końca 2020 r. zamierzamy mieć w portfolio wydawniczym ok. 10-12 tytułów – informuje Robert Wesołowski, członek zarządu spółki Klabater.

Pierwsza, w pełni autorska gra, Crossroads Inn, będzie miała premierę jeszcze w tym miesiącu. Rozbudowany symulator tawerny fantasy zadebiutuje na platformach PC/Mac/Linux już 23 października. Spółka jest na finiszu tej produkcji. – Crossroads Inn to nasz najważniejszy tytuł w 2019 roku. Gra łączy elementy gatunku management sim z fabularnymi rozwiązaniami znanymi z gier role-playing. Gracz wcieli się w postać właściciela tawerny na rozdrożach. Do jego zadań będzie należało zatrudnienie i wyszkolenie odpowiednich pracowników, zarządzanie dostawami, tworzenie nowych przepisów kucharskich oraz ustalanie menu dopasowanego do preferencji przybywających gości. Tytuł jeszcze przed premierą cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem graczy zbierając ponad 50 000 wishlist, jesteśmy przekonani, że każdy gracz znajdzie w naszej grze coś dla siebie – informuje Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater.

Jednocześnie spółka pracuje nad nowym tytułem z portfolio wydawniczego – Help will come tomorrow studia Arclight Creations. Fabuła gry koncentruje się na nierównościach społecznych w Rosji 1917 roku, tuż przed wybuchem Rewolucji Październikowej. Tytuł ukaże się w Q1 2020 w wersji na PC i konsole i wspólnie z uprzednio wydaną grą We. The Revolution oraz ostatnio zapowiedzianym projektem Cyrk stworzy tryptyk gier zaangażowanych, w których wielka historia w tle stanowi pretekst do opowiedzenia historii o niezwykłych ludziach.

W kolejnych latach Klabater wyda także dwie gry, które powstają na bazie umowy licencyjnej podpisanej z Discovery Inc.: The Moonshiners oraz Animal Planet. Pierwsza z nich będzie łączyć symulację mechaniki pędzenia bimbru z przygodowymi elementami komicznymi, a gracze, w roli bimbrowników, będą zmagać się z przeciwnościami losu i trudami życia kryminalistów. Animal Planet to tytuł przeznaczony dla młodszych graczy, symulator ekonomiczny, w którym gracz wcieli się w rolę zarządcy zoo i kliniki dla zwierząt. Projekt zostanie wzbogacony o opowieść fabularną, której bohater będzie poznawał zwierzęta i ich zwyczaje oraz ratował zagrożone gatunki.

W poniedziałek spółka poinformowała o rozpoczęciu współpracy z Juggler Games, niezależnym studiem deweloperskim, dotyczącej stworzenia gry o roboczym tytule Cyrk. Premiera gry planowana jest na Q1 2021 roku.

- Gra Cyrk będzie realizowana w oparciu o nasz autorski pomysł. Juggler Games będzie producentem projektu zgodnie z przygotowaną przez nas specyfikacją. W grze przedstawimy historię wędrownego amerykańskiego cyrku z przełomu XIX i XX wieku. W tych czasach powstawały fortuny i budowały się kariery największych cyrkowców i przedsiębiorców rozrywkowych USA. Jedną z głównych atrakcji cyrków w tych czasach był tzw. freak show, czyli pokaz dziwactw i dziwolągów. Chcemy przenieść panujący wówczas klimat do świata naszej gry i pokazać na tle zarządzania trupa cyrkową mechanizmy rodzącego się kapitalizmu i rewolucji przemysłowej. – mówi Michał Gembicki.