Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Carbon Studio zapewnia, że COVID-19 nie wpływa negatywnie na jej działalność

Udostępnij

Liczba sprzedanych egzemplarzy popularnej serii gier The Wizards autorstwa CRB (CARBONSTU), notowanego na NewConnect producenta gier i aplikacji VR, przekroczyła 100 tys. sztuk. W skład popularnej marki, oprócz głównego tytułu, wchodzą Trials of Meliora oraz Enhanced Edition. Obecnie spółka finalizuje pracuje and kolejną grą z serii pod nazwą The Wizards - Dark Times. Premiera gry planowana jest w pierwszym półroczu br. Spółka zapewnia, że koronawirus COVID-19 nie wpływa negatywnie na jej działalność, a wszystkie zaplanowane premiery odbędą się zgodnie z planem.

- Z radością i satysfakcją ogłaszamy dziś, że seria naszych autorskich gier pod nazwą The Wizards przekroczyła 100 tys. sprzedanych sztuk. Gracze pokochali stworzony przez nas świat fantasy, który z miesiąca na miesiąc zyskuje nowych odbiorców. Wcielamy się w nim w czarodzieja, który rzuca zaklęcia za pomocą gestów rąk. – mówi Błażej szaflik, prezes Carbon Studio. – Gry z serii już zdobyły wiele prestiżowych nagród m.in. na Indie Prize w Kolonii, Casual Connect w Azji, Respawn 2017. The Wizards była także kilkakrotnie nominowana do nagrody w kilku kategoriach na Game Access w Brnie, czy White Nights w Pradze. – dodaje.

Pierwsza część The Wizards zadebiutowała we wczesnym dostępie w lipcu 2017 roku na platformach Steam i Oculus Store. W chwili pełnej premiery, w marcu 2018 roku, The Wizards była jedną z najlepiej ocenianych gier VR na platformie Steam i Metacritic. W lipcu 2018 roku spółka wprowadziła do sprzedaży The Wizards: Trials of Meliora, dedykowaną mobilnym goglom VR. Tytuł oferuje unikalny system magiczny oparty na gestach oraz magiczne bitwy w trzech różnych lokalizacjach. Gracze mierzą się z szeregiem złośliwych stworzeń, w malowniczych krajobrazach i ciemnych lochach, dysponując potężnymi zaklęciami. W grudniu 2018 roku tytuł trafił także na pudełko samodzielnych gogli VR (wirtualna rzeczywistość) Xiaomi MI, przez co stała się częścią pakietu VR Super Player Edition.

W marcu 2019 roku premierę miała The Wizards – Enhanced Edition. Rozszerzona wersja podstawowego tytułu znalazła się w rankingu najlepszych gier VR pod względem przychodów brutto w 2019 roku i zdobyła brąz na top liście opublikowanej przez platformę Steam.

- To wyróżnienie było dla nas potwierdzeniem rosnącej popularność gier z serii The Wizards. W Enhanced Edition gracze mają do dyspozycji nowy poziom wydłużający kampanię fabularną, punkty kontrolne, możliwość modyfikacji wyglądu postaci oraz usprawnioną funkcję śledzenia ruchów gracza – informuje Aleksander caban z zarządu Carbon Studio.

W czerwcu ubiegłego roku The Wizards zadebiutowała na goglach nowej generacji – Oculus Quest. Już w dniu premiery, spółka odzyskać wszystkie środki, zainwestowane w porting (dostosowanie technologiczne gry do wymagań konkretnej platformy oraz pełen całościowy proces jej wydania) projektu.

- Wydanie The Wizards w wersji na  Oculus Quest okazało się strzałem w dziesiątkę. Od samego początku gra zbierała bardzo dobre i opinie i pozytywne komentarze. Już w kilka godzin po premierze tytułu na bezprzewodowych goglach VR, odzyskaliśmy środki zainwestowane w porting. Wyniki sprzedaży są dla nas satysfakcjonujące. Jesteśmy przekonani, że będą jeszcze lepsze. – mówi Aleksander Caban.

W grudniu ubiegłego roku spółka podjęła decyzję o modyfikacji celu emisji pierwszej oferty publicznej, jakim było wydanie płatnego  rozszerzenia do The Wizards, pod nazwą – Dark Times. Po analizie oczekiwań odbiorców gry studio zdecydowała o stworzeniu samodzielnej produkcji na bazie pierwotnie planowanego dodatku. Jednocześnie przesunięto planowany termin wydania gry na drugi kwartał 2020 roku oraz zwiększono budżet projektu z 200 tys. zł do 500 tys. zł. Dodatkowe środki na realizację nowej gry pochodzą z bieżącej działalności spółki.

Akcja The Wizards – Dark Times dzieje się w świecie fantasy znanym z podstawowej wersji gry. Otoczenie w grze zostało zaprojektowane z większym naciskiem na interakcję z graczem.

Spółka poinformowała dziś, że koronawirus COVID-2019 nie wpływa negatywnie na jej działalność. – Aktualnie przeżywamy złoty czas dla VR-u. Oczywiście sytuacja jest poważna i podchodzimy do niej  z dużą pokorą, jednak w kontekście sprzedaży gier na całym świecie obserwujemy trend wzrostowy. Co do samego sprzętu VR, widać już teraz wyższy popyt niż podaż. Praktycznie wszystkie gogle zostały zupełnie wyprzedane. Ludzie nie mogąc spotykać się z innymi w realnym świecie, przenieśli wspólną aktywność do wirtualnej rzeczywistości – informuje Karolina Koszuta z zarządu Carbon Studio. – Ponadto przez niską dostępność, VR stał się elitarnym zajęciem. Zamówienia na kolejne headsety przerastają możliwości producentów, czego konsekwencją jest to, że aplikacje VR zyskują na popularności, a uznane tytuły Carbon Studio odnotowują wyższą sprzedaż, zwłaszcza w regionie azjatyckim – dodaje.

Studio podkreśla także wzmożony wzrost zainteresowania zakupami w VR i innymi aplikacjami użytkowymi. Od kilku dni praca spółki odbywa się zdalnie. Firma nie przewiduje zatrzymania produkcji, ani opóźnień związanych z pandemią. – Sami również korzystamy z dobrodziejstw technologii VR w naszej pracy. Codziennie zebrania podczas pracy zdalnej odbywają się w pokoju w rzeczywistości wirtualnej (VR-room). Pozwala nam to na usprawnienie komunikacji – informuje Karolina Koszuta.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus