Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Blisko 6 mln zł przychodu Klabatera ze sprzedaży gier i 1,2 mln zł zysku operacyjnego w 2019 r.

Udostępnij

Blisko 6 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w 2019 roku Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo. Spółka znacząco poprawiła wszystkie wskaźniki finansowe. Zysk operacyjny netto w minionym roku wyniósł blisko 1,2 mln zł wobec straty w roku 2018. Debiutanckie produkcje studia – gra Crossroads Inn oraz przepustka sezonowa, w okresie od października 2019 do lutego 2020, sprzedały się w liczbie 63 300 sztuk. Klabater koncentruje się aktualnie na produkcji gier z gatunku narrative rpg tycoons, nadchodzących kluczowych premierach wydawniczych oraz rozwijaniu kompetencji technologicznych.

- 2019 rok był dla nas wyjątkowym czasem. Dołączyliśmy do grona spółek publicznych notowanych na rynku NewConnect, osiągnęliśmy wszystkie kluczowe kamienie milowe strategii, którą przedstawiliśmy podczas pre-IPO spółki, wydaliśmy wiele wspaniałych i docenionych przez graczy produkcji, a co najważniejsze wyprodukowaliśmy i wydaliśmy z sukcesem naszą pierwszą autorską grę – Crossroads Inn – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu KBT (KLABATER).

- Przychody netto ze sprzedaży wyniosły blisko 6 mln zł, z czego ponad 60 proc. pochodzi z działalności wydawniczej, nieco ponad 3 proc. z działalności portingowej, a ponad 36 proc. ze sprzedaży własnych produkcji. W minionym roku wypracowaliśmy także 1,2 mln zł zysku operacyjnego i blisko 1 mln zł zysku netto, wobec starty w 2018 roku – dodaje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

W 2019 roku najważniejszym projektem studia i zarazem jego debiutancką produkcją był symulator zarządzania karczmą, stworzony we własnym autorskim uniwersum fantasy – Crossroads Inn. Już w pierwszym tygodniu po premierze, która miała miejsce w październiku ubiegłego roku, przychody ze sprzedaży gry i dostępnej do niej przepustki sezonowej przewyższyły koszty poniesione przez Spółkę na stworzenie produkcji. Aktualna wishlista użytkowników zainteresowanych zakupem gry w serwisie Steam stale rośnie i przekroczyła już 125 tys. osób. Co miesiąc w grze przebywa średnio ok. 380 osób. – Sukces Crossroads Inn utwierdził nas w przekonaniu, że produkcyjnie warto było skoncentrować się na gatunku narrative rpg tycoons –  mówi Michał Gembicki. – Znalezienie dla siebie niszy na globalnym rynku gie  jest kluczowe z perspektywy każdego wschodzącego studia, cieszę się, że już pierwsza nasza produkcja trafiła w ręce tak wielu graczy z całego świata – dodaje.

Zgodnie z zapowiedziami, w 2020 roku Klabater będzie rozwijał swój debiutancki projekt i poszerzał rynek jego potencjalnych odbiorców. W styczniu do sprzedaży trafił pierwszy z kilku zapowiadanych na ten rok dodatków (DLC). Do gry wprowadzono także francuską oraz hiszpańską wersję językową. Wkrótce zostaną dodane także kolejne tłumaczenia, a już w kwietniu ukaże się nowy płatny dodatek. – Traktujemy naszą grę jak maraton, a nie jak sprint, w grach typu narrative rpg tycoons liczy się wytrwałość, responsywność i dbałość o stałe dostarczanie społeczności graczy nowych wyzwań i nowych treści – mówi Robert Oglodziński, szef studia Klabater.

Drugim najważniejszym projektem studia w tym roku będzie Heiborne Definitive Edition, gra do której spółka nabyła prawa od studia JetCatGames. Pełna wersja tytułu na PC jest dostępna w sprzedaży od października 2017 roku. Pierwotnie Klabater pracował z JetCatGames jako wydawca, natomiast w toku wydarzeń nabył prawa do marki oraz kod gry w styczniu br.

Heliborne łączy w sobie elementy znane z gier massive mutiplayer battle arena (MOBA), symulatorów oraz sieciowych strzelanek takich jak World of Tanks, czy War Thunder. Do tej pory tytuł sprzedał się w nakładzie ponad 180 tys. kopii (gra podstawowa oraz dodatków do tytułu). – W 2017 roku podjęliśmy się wydania Heliborne, realistycznej gry helikopterowej, która wymaga od gracza zręczności, ale też dobrego rozeznania w prowadzeniu działań bojowych na nowoczesnym teatrze wojny. Już wtedy dostrzegliśmy w tej propozycji ogromny potencjał. Dzisiaj kontrolując w pełni produkcję gry mamy konkretny plan na rozwój tej marki. Zakłada on w pierwszej kolejności pracę nad ulepszoną i poprawioną wersję gry, ale również rozpoczęcie prac nad jej kolejną wersją i przeniesienie tytułu na konsole obecnej i przyszłej generacji – informuje Łukasz Mach, dyrektor marketingu spółki Klabater.       – Warto również wspomnieć, że w Heliborne można zasiąść za sterami realistycznie odtworzonych licencjonowanych helikopterów producentów takich jak Bell i Sikorsky – dodaje.

Obecnie wishlista gry ma ponad 130 tys. użytkowników.

W części wydawniczej w bieżącym roku z zapowiedzianych już gier spółka planuje wprowadzić do sprzedaży m.in. Help Will Come Tomorrow. To ambitna gra, nawiązująca narracyjnie do produkcji studia Polyslash – We.The Revolution. Premiera projektu zaplanowana jest na 21 kwietnia. Projekt będzie dostępny w wersji na PC, PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. – Fabuła projektu koncentruje się na nierównościach społecznych w Rosji 1917 roku, tuż przed wybuchem Rewolucji Październikowej. W tle tych wydarzeń, grupa pasażerów, którzy przeżyli terrorystyczny atak na kolej transsyberyjską, musi przetrwać w surowym syberyjskim klimacie, dopóki nie nadejdzie pomoc. Twórcy gry – studio Arclight Creations – stworzyli emocjonującą opowieść. Stając w obliczu wielu niebezpieczeństw, słabości, a przede wszystkim własnej psychiki, osoby z różnych klas społecznych i ekonomicznych będą musiały współpracować i podejmować decyzje często sprzeczne z ich przekonaniami. Przyjęta postawa zdecyduje o ostatecznym losie postaci. Gra uzbierała w serwisie Kickstarter już ponad 12 tys. USD i wsparło ją blisko 450 osób, głównie z USA – informuje Łukasz Mach.

Kolejną istotną grą w katalogu wydawniczym Klabatera w 2020 będzie gra rosyjskiego studia Mandragora Skyhill: Black Mist.Tym razem zaproponujemy graczom znacznie bardziej dynamiczną niż w przypadku innych naszych tytułów rozgrywkę. Rzucimy ich w wir niesamowitych wydarzeń rozgrywających się w luksusowym, zamkniętym budynku korporacyjnym opanowanym przez piekielne bestie. Ten izometryczny, napędzany przewrotną fabułą horror z elementami survivalu napędzi strachu niejednej osobie, ale mamy nadzieję, że znajdzie wielu nabywców na całym świecie, o czym w części świadczą doskonałe wyniki sprzedażowe poprzedniej części gry – komentuje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

W produkcji znajdują się również dwa projekty, które oparte są o licencje pozyskane przez spółkę od Discovery Networks. Chodzi o The Moonshiners: Official video game oraz The Animal Planet: Managerie, oparte o produkcje telewizyjne znane z anteny Discovery oraz Animal Planet. W obu przypadkach są to projekty oparte o model rozgrywki znany z Crossroads Innnarrative rpg tycoon.

Klabater zlecił także realizację gry Cyrk, zewnętrznej firmie Juggler Games, na której prototyp Klabater pozyskała grant z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Tym razem z zalanych krwią ulic Paryża i mroźnych syberyjskich bezdroży studio przeniesie graczy do Ameryki u schyłku XIX wieku i odda w ich ręce zarządzanie wędrowną trupą teatralno-cyrkową.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus