Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

21 kwietnia mija ostatni dzień przyjmowania zapisów w ramach buy-backu Trans Polonia

Udostępnij

TRN (TRANSPOL), notowany na GPW wiodący operator oferujący przewozy cysternowe paliw, płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych, planuje do 21 kwietnia włącznie skupić do ok. 20 proc. akcji własnych za niemal 12 mln zł. Decyzja o buy backu wynika z dobrej kondycji finansowej i gotówkowej spółki, z drugiej strony chęci umożliwienia zainteresowanym Akcjonariuszom wyjścia z akcjonariatu TPG. Akcje są nabywane za pośrednictwem Domu Maklerskiego Banku Ochrony Środowiska S.A.

8 kwietnia Zarząd Trans Polonii S.A. podjął uchwałę w sprawie ustalenia warunków nabywania akcji własnych Spółki i opublikował ofertę do składania zapisów. W jej ramach zostanie nabytych nie więcej niż
4 560 387 akcji, stanowiących 19,96 proc. kapitału zakładowego i 17,99 proc. głosów na Walnym Zgromadzeniu. Zarząd TPG wyznaczył cenę zakupu w wys. 2,60 zł, referującą do aktualnej wyceny rynkowej. To implikuje maksymalną kwotę transakcji na blisko 11,9 mln zł. Zapisy są przyjmowane od 10 do 21 kwietnia i do ich składania uprawnieni pozostają wszyscy Akcjonariusze. Przewidywanym dniem zawarcia  i rozliczenia transakcji jest 24 kwietnia.

– Trans Polonia znajduje się w dobrej sytuacji gotówkowej i finansowej, umożliwiającej realizację  inwestycji flotowych budujących skalę biznesu, jak również przeznaczanie środków na inne cele, takie jak prowadzony skup akcji własnych. Obserwując aktualną sytuację na rynku kapitałowym wywołaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19, zdajemy sobie sprawę z istnienia różnych grup inwestorów, którzy mogą mieć różne potrzeby płynnościowe. Poprzez naszą ofertę chcemy wyjść im naprzeciw. Jednocześnie głęboko wierzymy w długoterminowy potencjał dalszej budowy wartości Spółki. – mówi Dariusz Cegielski, Prezes Zarządu Trans Polonia S.A.

TPG 8 kwietnia opublikowała skonsolidowany raport finansowy za 2019 rok. Spółka zwiększyła zasięg działalności w obszarze logistyki asfaltów, paliw, płynnych produktów spożywczych i chemicznych oraz sypkich cementów, zobrazowaną wzrostem przychodów do 261,6 mln zł (+9 proc. r/r). EBITDA wyniosła
45,9 mln zł (po korekcie o wpływ standardu MSSF 16: 31,7 mln zł, tj. +17,5 proc. wobec analogicznej wartości z 2018 roku). Firma na koniec minionego roku dysponowała 57,7 mln zł wolnych środków pieniężnych i wygenerowała w tym okresie 42,3 mln zł przepływów z działalności operacyjnych.

W 2019 roku osiągnęlibyśmy korzystne rezultaty naszego biznesu, skutkujące wzrostem sprzedaży
i wyników. Naszym celem jest dalszy rozwój, ale też w rozsądny i w zdywersyfikowany sposób zarządzanie dotychczas osiągniętymi rezultatami, przeznaczając środki m.in. na obecnie prowadzony buy back. Potencjalnie skupione walory mogą być przedmiotem umorzenia, dalszej odsprzedaży lub innej dyspozycji, zgodnej z aktualnymi potrzebami biznesowymi.
dodaje Dariusz Cegielski.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus