Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Nowi inwestorzy w eobuwie.pl. CCC podpisało umowy z Cyfrowym Polsatem, A&R Investments oraz MKK3

Udostępnij

Grupa CCC podpisała umowy regulujące zmiany w akcjonariacie eobuwie.pl, lidera e-commerce w obuwiu w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka pozyska dwóch nowych inwestorów mniejszościowych – CPS (CYFRPLSAT). oraz A&R Investments Limited, którzy nabędą pakiety po 10% udziałów. Jednocześnie, Grupa zawarła umowę z MKK3, wehikułem inwestycyjnym założyciela spółki, która przewiduje sprzedaż w najbliższych dwóch kwartałach na rzecz CCC pakietu 20% akcji eobuwie.pl, pozostawienie w MKK3 pakietu 5% udziałów i długoterminową kontynuację dotychczasowej współpracy w zakresie rozwoju platformy, z perspektywą jej debiutu giełdowego.

Transakcja obejmuje sprzedaż po 10% udziałów spółki każdemu z inwestorów za 500 mln PLN (łącznie 1 mld PLN). Do 450 mln PLN z pozyskanego w ten sposób kapitału Grupa przeznaczy na spłatę i refinansowanie zobowiązań. Pozostałą kwotą sfinansuje, na bazie zawartej umowy, 20% akcji eobuwie.pl należących obecnie do MKK3, a także zapewni dodatkowe zabezpieczenie finansowe wymagane w związku z pandemią COVID-19. Grupa CCC pozostaje udziałowcem większościowym spółki. – Eobuwie.pl to projekt tworzony przez ambitny zespół, który nieustannie stawia przed sobą nowe wyzwania i dalekosiężne plany oraz konsekwentnie dąży do ich realizacji. Potwierdzają to chociażby wyniki sprzedażowe Grupy Eobuwie, które w marcu odnotowały trzycyfrową dynamikę wzrostu. Zaangażowanie w spółkę tak doświadczonych inwestorów, wesprze ją w realizacji głównego celu, jakim jest szybki dalszy rozwój i wzmacnianie pozycji europejskiego lidera e-commerce. Poszerzymy także skład zarządu spółki i zapewnimy tym samym wyważone połączenie doświadczenia dotychczasowej i nowej kadry zarządzającej, aby wspomniany cel sprawnie realizować – mówi Dariusz Miłek, Przewodniczący Rady Nadzorczej eobuwie.pl oraz Przewodniczący Rady Nadzorczej CCC SA. 

 E-commerce, czy się to komuś podoba czy nie, to przyszłość handlu i nie wpływa na to tylko obecne zamknięcie handlu tradycyjnego związanego z pandemią, ale jest to głęboka zmiana cywilizacyjna. Imponująca w ostatnich miesiącach dynamika wzrostu sprzedaży eobuwie.pl, jest świetnym przykładem wykorzystanej szansy, jaką stwarza ta rynkowa zmiana – powiedział Rafał Brzoska w imieniu A&R Investments Limited.

Wejście umowy w życie zależy od spełnienia warunków formalnych dotyczących odpowiednich zgód bankowych, przy czym pierwsze z nich zostały już udzielone. Grupa planuje spełnić wspomniane wymogi do końca kwietnia br.

Podpisaniu umów z inwestorami towarzyszyło także zawarcie nowej umowy z akcjonariuszem MKK3. Przewiduje ona zastąpienie dotychczas obowiązujących postanowień dotyczących możliwości wykupu przez Grupę CCC pakietu 25% udziałów w 2022 roku, zapisem o szybszym wykupie 20% z nich, tj. do dnia 30 września 2021 roku. MKK3, pozostanie właścicielem 5% akcji eobuwie.pl.

 – Pojawienie się dwóch nowych udziałowców pozwoli wzmocnić strukturę akcjonariatu eobuwie.pl, a jednocześnie wspomóc CCC w okresie wychodzenia z pandemii. Aktualny plan rozwoju spółki i każdy z projektów chcemy w całości zrealizować, ale też wzmocnić struktury, tak aby w pełni przygotować ją do wprowadzenia na giełdę w perspektywie 1-2 lat – mówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Cieszę się, że ten ambitny plan, dzięki zawartej właśnie umowie, będziemy realizować wspólnie z Marcinem Grzymkowskim, założycielem spółki eobuwie.pl – dodaje Karol Półtorak, Wiceprezes Zarządu Grupy CCC.

Dołączenie nowych inwestorów do zespołu eobuwie.pl to pierwszy krok na drodze do wzmocnienia korporacyjnego organizacji. Kolejnym będzie rozbudowa składu Zarządu, do którego w perspektywie pół roku dołączą między innymi:

  • Mikołaj Wezdecki, obecnie Dyrektor e-commerce w eobuwie.pl
  • Szymon Dąbrowski, obecnie Dyrektor Zakupów i Sprzedaży w eobuwie.pl

Rada Nadzorcza przewiduje dalsze wzmocnienia składów organów zarządczych eobuwie.pl.

 W ciągu kilkunastu lat dynamicznego wzrostu zbudowaliśmy pozycję lidera modowego e-commerce w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Jesteśmy rozpoznawalnym brandem sprzedaży obuwia i akcesoriów i zgodnie z naszą strategią umacniamy siłę platformy Modivo, oferującej dostęp do kolekcji odzieży premium. Naszą pasją jest łączenie mody i technologii z najnowszymi rozwiązaniami logistycznymi oraz szeroką obecnością w mediach. Liczymy na to, że łącząc siły z nowymi akcjonariuszami, w jeszcze szybszym tempie rozwiniemy biznes zarówno w Polsce, jak i w kolejnych europejskich krajach – komentuje Marcin Grzymkowski, założyciel i Prezes eobuwie.pl.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus