Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Platige Image pozyskało 6 mln zł z prywatnej emisji akcji

Udostępnij

PLI (PLATIGE) zakończyło prywatną emisję akcji, w ramach której pięciu inwestorów instytucjonalnych nabyło 240 tys. akcji, stanowiących 7% w podwyższonym kapitale, podała spółka. Pozyskany kapitał w wysokości 6 mln zł będzie w całości przeznaczony na realizację pierwszych projektów gamingowych, w związku z nową strategią Spółki na lata 2021-2025.

Emisja akcji Platige Image S.A. została przeprowadzona w formie subskrypcji prywatnej, a walory były oferowane wyłącznie inwestorom kwalifikowanym. Akcje spółki były oferowane w cenie 25 zł za sztukę.

Bardzo cieszymy się z pozyskania nowych inwestorów. Dzięki ich wsparciu będziemy mogli rozpocząć budowę portfela projektów własnych w obszarze gier komputerowych. Zależało nam także na tym, aby w gronie akcjonariuszy Platige Image SA znaleźli się inwestorzy instytucjonalni, dlatego emisja była skierowana wyłącznie do funduszy. - powiedział Karol Żbikowski, prezes zarządu Platige Image.

Do grona akcjonariuszy dołączył m.in. fundusz zarządzany przez Rockbridge TFI.

Decyzja o inwestycji w akcje Platige Image była wynikiem dostrzeżenia dużego potencjału kreatywnego Spółki, jej ogromnego doświadczenia w tworzeniu grafiki komputerowej w najlepszej jakości na potrzeby gamingu, a także umiejętności zarządzania produkcją złożonych projektów kreatywnych. Szczególnie podobają się nam referencje spółki w sektorze gamingowym. Współpraca z Activision Blizzard, CD Projekt, Techland, Ubisoft czy Bloober Team jest imponująca. – komentuje Paweł Sugalski z Rockbridge TFI.

Platige Image S.A. na początku bieżącego roku opublikowała strategię na lata 2021-2025, która zakłada ewolucję modelu biznesowego Spółki do modelu hybrydowego łączącego działalność w dotychczasowych obszarach usług serwisowych, z rozwojem projektów własnych (IP) w zakresie produkcji gier komputerowych (game development) oraz seriali i filmów (film development) z wykorzystaniem istniejących struktur produkcyjnych oraz rozwinięciem  kompetencji w tych obszarach.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus