Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Infografiki - alternatywa dla monotonnych raportów. Co warto o nich wiedzieć?

materiał partnera

Udostępnij

Infografika to jeden z najlepszych sposobów na wizualne przekazanie technicznych, liczbowych i innego rodzaju danych. Co warto wiedzieć na temat wykorzystywania infografik w biznesie?

Infografika - co to jest?


Na samym początku przyjrzyjmy się definicji, aby uszeregować wiedzę na podstawowym poziomie. Zgodnie z informacjami opublikowanymi w serwisie Wikipedia, infografika to wizualizacja danych, która jest zaprojektowana w taki sposób graficzny, aby umożliwić odbiorcom komfortowy odbiór.

Proces, którego celem jest opracowanie grafiki, jest nazywany wizualizacją danych, architekturą informacji albo projektowaniem informacji.

W największym uproszczeniu - priorytetowym celem każdej grafiki jest przedstawienie danych (często złożonych) w najprostszy i najbardziej przyjazny sposób.

Infografiki bardzo często są zbiorem niewielkich ilości tekstu połączonych z ikonami, symbolami, wykresami i innymi elementami wizualnymi. Za prawdziwe można byłoby uznać również stwierdzenie, że infografiki to po prostu kreatywny sposób prezentowania danych. To forma publikacji, którą bardzo często wykorzystuje się na stronach internetowych czy w mediach społecznościowych.

Dlaczego firmy korzystają z infografik?


W sieci znajdziemy wiele informacji na temat korzyści z tworzenia wizualnych treści. Dotyczy to wzmianek o badaniach, które potwierdzają między innymi informacje o tym, że ok. 65% populacji to wzrokowcy, że elementy wizualne są przetwarzane 60 000 razy szybciej niż warstwy tekstowe - lub także na przykład o tym, że człowiek zapamiętuje 80% tego, co widzi i 20% tego, co czyta.

Oto podstawowe powody, dla których firmy decydują się na korzystanie z infografik w swoich działaniach komunikacyjnych.

Zdobycie uwagi odbiorców
Wiele osób uwielbia infografiki, ponieważ są one połączeniem tego, co lubią najbardziej: konkretnych informacji oraz wizualnej formy.

Zaprezentowanie w infografikach statystyk, informacji z raportów czy innego rodzaju danych to doskonałe rozwiązanie, które prawdopodobnie zapewni dotarcie do znacznie liczniejszej grupy odbiorców niż w przypadku tekstowej publikacji.

Potencjał zasięgowy
Infografiki zaliczają się do form publikacji, które mają duże szanse na to, by stać się treściami viralowymi i generować ponadprzeciętne zasięgi.

W tym kontekście warto wspomnieć również o tym, że dobre infografiki powinny być spójne z zasadami identyfikacji wizualnej marki publikującej.

Skuteczność
Treściwe przekazanie wiedzy zwiększa szanse na skuteczne dotarcie z informacją do odbiorców.


Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat korzyści płynących z wykorzystywania infografik, zachęcamy do zapoznania się z publikacją Pawła Wasilewskiego z agencji Tigers - “Infografiki – dlaczego warto je stosować w biznesie?”: https://tigers.pl/bazawiedzy/articles/infografiki-jak-je-wykorzystac-w-biznesie

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus