Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ML System zamyka kwartał z ponad 8 mln zł straty netto

Udostępnij

Grupa MLS (MLSYSTEM) w I półroczu 2023 r. osiągnęła 14,1 mln zł przychodów ze sprzedaży zagranicznej, co oznacza 206-proc. wzrost rok do roku. W II półroczu firma koncentruje się na wdrożeniu produkcyjnym na masową skalę nowych produktów - chce być w pełni przygotowana na nową rzeczywistość rynkową w związku z projektem dyrektywy EPBD (Energy Performance of Buildings Directive).

- Na bieżąco realizujemy dostawy szyb z powłokami kwantowymi oraz w technologii 2D Glass. W zakresie projektu Active Glass aktualnie lokujemy maszyny produkcyjne w nowopowstałej hali produkcyjnej. Jeżeli chodzi o ceramiczną dachówkę fotowoltaiczną, to obecnie koncentrujemy się na planowaniu modelu produkcji i sprzedaży masowej przy współpracy z europejskimi liderami branży pokryć ceramicznych. Projekt QDrive jest w fazie realizacji, a jego planowanym efektem będzie wytworzenie prototypowej szyby giętej z powłoką kwantową dedykowanej branży automotive – komentuje Dawid Cycoń, prezes ML System.

- W II półroczu koncentrujemy nasze zasoby na wdrożeniu produkcyjnym na masową skalę nowych produktów, uwzględniając kontekst projektu dyrektywy EPBD. Chcemy być w pełni przygotowani na potrzeby rynku i rosnący popyt – dodaje Dawid Cycoń.

W I półroczu 2023 r. przychody ze sprzedaży eksportowej spółki wyniosły 14,1 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 206 proc. W analizowanym okresie najważniejszymi rynkami zagranicznymi, na których spółka realizowała zlecenia na dostawę produktów, były: Norwegia, Szwecja oraz Niemcy.

Publikacja raportu za I półrocze 2023 r.

Grupa ML System wypracowała w I półroczu 2023 r. 94,5 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 105,3 mln zł rok wcześniej. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 8,3 mln zł w porównaniu z 11,6 mln zł w analogicznym półroczu poprzedniego roku. W analizowanym okresie wynik EBITDA ukształtował się na poziomie 7,2 mln zł wobec 13,1 mln zł rok wcześniej, a strata netto wyniosła 10,6 mln zł wobec straty 3,8 mln zł w I półroczu 2022 r.

Przesunięcie w odbiorze produktów oraz obłożenie maszyn pracami w ramach projektów B+R obniżyły wartość sprzedaży zarówno w samym II kwartale, jak i całym I półroczu 2023 r. Niższa sprzedaż, w tym produktów o wysokiej marży, wpłynęła z kolei na spadek zyskowności. W I półroczu 2023 r. zaobserwowano ponadto wzrost w ujęciu rok do roku kosztów finansowych o blisko 2,5 mln zł oraz kosztów ogólnego zarządu (głównie wynagrodzeń, w tym. związanych ze wzrostem zatrudnienia) o 2,2 mln zł, co dodatkowo obniżyło wynik netto w analizowanym okresie.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus