LEG (LEGIMI), pionier na polskim rynku e-książek, opublikowało oficjalne wyniki finansowe za 2024 rok. W minionym roku Grupa Kapitałowa Legimi wygenerowała skonsolidowane przychody w wysokości 120,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39 proc. rdr. Skonsolidowana EBITDA wzrosła o 144 proc. i wyniosła 6,9 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 2,7 mln zł wobec straty w 2023 r. Pomimo wyzwań w ostatnim kwartale, spółka wzmocniła swoją pozycję rynkową i zrealizowała założone cele biznesowe.
- Bardzo dobre wyniki za poprzedni rok to najlepsze potwierdzenie słuszności naszego modelu biznesowego. Dynamiczny wzrost zarówno przychodów oraz rentowności bezpośrednio wskazuje, że systematyczny rozwój platformy technologicznej i konsekwentna rozbudowa oferty treści przekładają się na konkretne rezultaty biznesowe. Co szczególnie satysfakcjonujące, udało nam się zrealizować wszystkie strategiczne założenia pomimo wyzwań, z jakimi mierzyliśmy się w końcówce roku – mówi Mikołaj Małaczyński, prezes zarządu Legimi.
Bardzo dobre wyniki finansowe Legimi to efekt konsekwentnie realizowanej strategii, opartej na trzech kluczowych filarach: organicznym wzroście liczby abonentów, rozwoju oferty produktowej oraz wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych.
W 2024 roku zakończono kolejny etap prac informatycznych (roboczo zwanych Legimi 5.0) i rozpoczęto prace nad zmianami w ramach Legimi 6.0. Ważnym elementem strategii było rozwijanie działalności spółki Labreto sp. z o.o. (powołanej w grudniu 2023 r.), która w 2024 roku dynamicznie rozszerzyła działalność wydawniczą grupy, publikując kilkadziesiąt książek kilkunastu twórców. Istotnym krokiem było również utworzenie we wrześniu 2024 r. spółki Legimi Content sp. z o.o., która ma na celu optymalizację współpracy z dystrybutorami, wydawcami i niezależnymi autorami.
Istotnym osiągnięciem było także ponowne znalezienie się Legimi w gronie 1000 najszybciej rozwijających się firm w Europie według rankingu "Financial Times" - po raz czwarty z rzędu. Legimi zajęło również 39. miejsce w rankingu najszybciej rosnących firm w ciągu ostatnich 10 lat w Europie według Financial Times-Statista (ranking Europe's Long-Term Growth Champions z października 2024).
- Rozwój działalności wydawniczej poprzez Labreto oraz utworzenie Legimi Content do optymalizacji współpracy z dostawcami treści to kluczowe elementy naszego planu rozwoju, które pozwalają nam udoskonalać procesy i jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby rynku. Po zmianach w ofercie w 4 kwartale roku osiągnęliśmy efektywność operacyjną i stabilizację, która pozwoli nam na dalszy organiczny rozwój w kolejnych latach. Zamierzamy nadal opierać nasz model biznesowy na współpracy z szerokim rynkiem dostawców treści, nie zamykamy się w obszarze naszych własnych produkcji. Zagadnienia związane z rozliczeniami z wydawcami traktujemy jako lekcję, dzięki której jeszcze lepiej będziemy w stanie odpowiedzieć na potrzeby rynku w przyszłości – podsumowuje Mikołaj Małaczyński.
Spółka intensyfikuje przygotowania pod okres dalszych wzrostów. W 2025 roku Legimi planuje uruchomienie Legimi 6.0 – kolejnego pakietu nowatorskich funkcjonalności platformy, która będzie jeszcze bardziej dostosowana do potrzeb użytkowników i dostawców treści.