Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grudniowa dziesiątka, czyli inwestycyjne typy BNP Paribas BM

Udostępnij

Po trzech miesiącach bez zmian w portfelu, analitycy BNP Paribas BM postanowili dać szansę nowej spółce. Debiutant zajął miejsce prawdziwego weterana, Voxel opuszcza bowiem zestawienie po niemal dwudziestu kolejnych miesiącach, ponieważ jak czytamy w komentarzu „inwestorzy w krótkim terminie nadal mogą dyskontować oczekiwane spowolnienie tempa wzrostu w przyszłym roku”.

 

Zanim jednak o nowym nabytku, słowo o bohaterze listopada, czyli akcjach DIG (DIGITANET). Ponad 34% stopa zwrotu zapewniła dobry miesiąc całemu portfelowi, z nawiązką bijącemu szeroki rynek. Co w przeciwieństwie do poprzednich lat, nie działo się w 2025 r. znowu tak często.

Dokładne stopy zwrotu, ich historię i inne szczegółowe parametry dotyczące wyników portfela BNP Paribas BM są dostępne dla abonentów BR Premium po wejściu w panel Twoje zyski z innej strony dostępnego na stronie portfela BNP Paribas BM.

Z kolei sam rajd na akcjach Digital Network to pokłosie informacji o przejęciu Braughman Group Media Outdoor. Spółka donosiła wprawdzie o transakcji z końcem października, ale informacja i jej wpływ na wyniki potrzebowały nieco czasu i wyliczeń analityków, aby zadziałać na wyobraźnię inwestorów. W komentarzu BNP Paribas BM czytamy:

„Pozytywnie oceniamy to przejęcie z uwagi na relatywną niską cenę nabycia (ok. 4,5 P/EBIT) oraz potencjalną okazję do sprawnej integracji w struktury Digital Network, co powinno przełożyć się na skokową poprawę wyników. Biorąc także pod uwagę wysoką marżowość biznesu jak również to, że Digital Network jest liderem na rynku reklamy cyfrowej, a bariery wejścia na ten rynek są wysokie (m.in. przez długie procedury administracyjne) pozytywnie oceniamy perspektywy spółki” – zaznaczają analitycy

Dobry miesiąc spośród portfelowych zanotowały także BFT (BENEFIT), DOM (DOMDEV), SNT (SYNEKTIK) czy BDX (BUDIMEX), niesione mieszanką dobrych wyników i obiecujących perspektyw na kolejne okresy. Nie inaczej jest w przypadku jedynej grudniowej nowości, czyli spółki CMP (COMP).

„Pozytywnie postrzegamy perspektywy w segmencie SaaS z solidną bazą klientów i modelem biznesowym opartym na powtarzalnych przychodach” – tłumaczą specjaliści BNP Paribas BM

Analitycy pozytywnie oceniają także opublikowaną w marcu strategię "Comp 2028 Security First", „w której jednym z celów jest umocnienie pozycji lidera w Polsce jako dostawcy rozwiązań bezpieczeństwa cyfrowego dla wojska i administracji. W obecnym otoczeniu taki kierunek uważamy za bardzo perspektywiczny” - dodają

Na konto plusów spółki wpisują także przewidywany wzrost transferów zysków do akcjonariuszy oraz uczestnictwo spółki w krajowym systemie kaucyjnym.

 

Komentarze odnośnie każdej z grudniowych inwestycji BNP Paribas BM znajdują się w poniższej tabeli:

Komentarz Zmiana
BFT (BENEFIT)

Spółka zaprezentowała  bardzo dobre wyniki za 3Q, mocno powyżej konsensusu. Przychody wzrosły o 42% r/r, a znormalizowany zysk EBITDA i netto o odpowiednio 46% i 31% r/r. Pozytywnie wpływała konsolidacja tureckiej sieci fitness MAC, która to wygenerowała bardzo wysoką rentowność. Benefit odnotował również mocny wzrost liczby kart na rynku Polskim i UE w 3Q, a wstępne dane za październik i połowę listopada potwierdzają utrzymanie trendu. Dzięki temu spółka podniosła oczekiwania odnośnie tempa akwizycji klientów w br. W horyzoncie przyszłego roku oczekiwane jest pewne spowolnienie wzrostu liczby kart w tych obszarach (głównie efekt bazy), natomiast oczekiwane jest mocne przyspieszenie rozwoju w Turcji (zarówno kart jak i nowych klubów), ale przy poprawie rentowności (zmniejszenie straty w obszarze kart). Ponadto oczekiwane jest ustabilizowanie marży brutto per karta w PL (wyrównanie podwyżek cen kart i dynamiki kosztów dla partnerów) oraz poprawa rentowności w segmencie zagranica UE, który jest obecnie pod presją zwiększonej liczby otwarć klubów oraz inwestycji w siły sprzedażowe. Powyższe plany wskazują na potencjał wyraźnej poprawy wyników zarówno w 2026 r. jak i w 2027 r., kiedy to segment fitness UE i kart w Turcji mają osiągnąć poziomy break-even i nie obciążać wyników BFT z tytułu czynionych inwestycji.

BDX (BUDIMEX)

Pozytywnie oceniamy perspektywy spółki – Budimex posiada mocny bilans, wysoki zdywersyfikowany portfel zleceń, rozwijał dotychczas segment usługowy (FB Serwis) oraz jest eksponowany na inwestycje w perspektywiczne segmenty związane z rynkiem energetycznym (w tym energetyka jądrowa), OZE oraz kontraktami militarnymi. Rozpędzająca się dystrybucja środków z KPO oraz unijnego budżetu powinna się przekładać na przyspieszenie inwestycji infrastrukturalnych w najbliższych latach (w całym roku spółka celuje w podpisanie 8,5 mld PLN nowych zleceń vs oczekiwane 6,5 mld PLN kwartał wcześniej). Dodatkowo przed nadchodzącymi w 2027 r. wyborami parlamentarnymi obecny rząd powinien być zmotywowany na pokazanie realizowanych inwestycji (m.in. CPK) i wydatkowania pieniędzy unijnych, zatem obserwowane kilkumiesięczne przesunięcia nie powinny istotnie ciążyć na prognozach wyników. Ponadto wyniki z realizacji bieżącego portfela wspierane są przez stabilizację kosztów po stronie materiałów i podwykonawców. Wartość portfela zamówień na koniec 3Q25 wyniosła 16,0 mld PLN vs 17,8 mld PLN na koniec 2024 r., natomiast w tzw. poczekalni są kontrakty o wartości 10 mld PLN, z czego połowa na rynku zagranicznym.

CDR (CDPROJEKT)

Wyniki za 3Q25 okazały się solidne. Spółka wypracowała 193,5 mln zł zysku wobec konsensusu na poziomie 163,2 mln zł. Wpływ na to miała bardzo silna sprzedaż Cyberpunka 2077, którego łączna sprzedaż przekroczyła 35 mln. Mimo upływu czasu Cyberpunk 2077 jest mocnym tytułem i znajduje coraz to nowych odbiorców, co pozwala pozytywnie myśleć od drugiej odsłonie tej gry. Na koniec przy Wiedźminie 4 pracowało 447 deweloperów, a zespół pracujący nad kontynuacją Cyberpunka liczył 135 deweloperów. Spółka kontynuuje także prace nad nieujawnionymi projektami. Pozytywnie postrzegamy CD Projekt na tle branży z GPW, biorąc pod uwagę silną pozycję bilansową, posiadane marki gier oraz pipeline nowych produkcji na kolejne lata. Zarząd podtrzymał, że program motywacyjny spółki na lata 2023-2026, zakładający osiągnięcie 2 mld zł wyniku netto jest wymagający, ale osiągalny. Naszym zdaniem oznacza to, że spółka będzie musiała wypuścić na rynek jeden z nieujawnionych dotąd projektów, który wsparłby wyniki. W tym kontekście pozytywnie podchodzimy do perspektyw wynikowych na 2026 r.

CRI (CREOTECH)

Oceniamy pozytywnie perspektywy spółki z uwagi na rosnące wydatki na zbrojenia i skokowo rozwijający się segment systemów kosmicznych na świecie. Creotech realizuje liczne projekty we współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną (ESA) oraz z Ministerstwem Obrony Narodowej, m.in. flagowy projekt Mikroglob - Satelitarny System Obserwacji Ziemi, projekt mikrosatelity EagleEye oraz projekt Camilla, którego celem jest budowa narodowej konstelacji co najmniej trzech satelitów obserwacyjnych. Oprócz tego Spółka została zaproszona do konsorcjum przy projekcie budowy pierwszego dużego komputera kwantowego dla Unii Europejskiej (Program Millenion) i planuje w tym celu wydzielić w 1H26 nową spółkę – Creotech Quantum. Pierwsze dwa kwartały bieżącego roku były przełomowe, ponieważ spółka zakończyła 1H25 zyskiem i dodatnią EBITDA. W 3Q25 przychody i EBITDA zaskoczyły lekko negatywnie i wyniosły odpowiednio 20,6 mln PLN (spadek o 58% kw/kw) i -5,1 mln PLN.  Trzeci kwartał okazał się trudniejszy dla spółki z uwagi na przesunięcia w kamieniach milowych głównych kontraktów (Mikroglob i Camila). Pozytywnie natomiast postrzegamy ostatnią informację o podwyższonej składce odprowadzanej przez Polskę na rzecz ESA, która wyniesie 731 mln EUR (+47% vs lata 2022-2025) w latach 2026-2028. Dzięki temu spółka ma szansę pozyskać więcej nowych umów w kolejnych kwartałach. Biorąc pod uwagę solidny portfel zamówień oraz bliską perspektywę kolejnych kontraktów oczekujemy dalszej poprawy wyników.

CBF (CYBERFLKS)

W 3Q'25 przychody wzrosły o 16% r/r, EBITDA o 56% r/r, ale zysk netto spadł o 78% r/r (wpływ przejęcia i kosztów transakcji/finansowania Shopera - koszty finansowe mają wyraźniej się zmniejszyć od 1Q26). Organiczny wzrost samego segmentu hostingu to +15% wyższa EBITDA r/r - od 3Q pozytywnie w tym obszarze wpływa konsolidacja rumuńskiej spółki Hosterion. Pozytywnie oceniamy dokonaną akwizycję Shopera i potencjał połączonej Grupy pod kątem optymalizacji wydatków na R&D, marketing oraz cross-sell usług. Ponadto spółka rozszerza swoją ofertę jeżeli chodzi o oprogramowanie dla e-commerce oraz do tworzenia stron www przy pomocy AI. Pozytywnie podchodzimy także do realizowanej konsolidacji marek w segmencie hostingu, co powinno w szczególności przynieść synergie na poziomie operacyjnym, oczekujemy także wzrostu średniej ceny (ARPU) w segmencie hostingu z uwagi na dodatkowe usługi - spółka od 2 lat nie zmieniała bazowych cenników. Zwracamy też uwagę na ostatnią emisję akcji w ABB - spółka pozyskała ponad 200 mln zł emitując 8% akcji z bardzo małym dyskontem (po 180 zł), co daje możliwość finansowania dalszych przejęć oraz pokazuje pozytywne podejście inwestorów do Grupy CBF. W kolejnych kwartałach synergie między CBF, a Vercom oraz Shoper powinny wyraźnie wspierać poprawę wyników.

DIG (DIGITANET)

Rynek cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH), na którym działa spółka jest drugim najszybciej rosnącym medium reklamowym po Internecie. Trend cyfryzacji reklamy oraz zwiększający się popyt na interaktywne kampanie sprawił, że rynek DOOH wzrósł w 2024 roku o ponad 30% vs 2023 rok. W trzecim kwartale sprzedaż wyniosła 20,9 mln zł (+12,1% r/r), a skorygowany zysk netto wyniósł 8,3 mln zł (+26,2% r/r). Ponadto przed spółką jeszcze najlepszy sezonowo kwartał, gdzie intensyfikacja kampanii reklamowych jest znacząco większa w porównaniu chociażby z pierwszą połową roku. W listopadzie Digital Network przejął jedną ze swoich konkurencyjnych firm – Braughman Group Media Outdoor za łączną sumę 131,5 mln zł. Płatność została rozłożona na kilka transz oraz sfinansowana będzie m.in. ze środków własnych stąd spółka podjęła decyzję o braku wypłaty, wcześniej zapowiedzianej dywidendy zaliczkowej. Pozytywnie oceniamy to przejęcie z uwagi na relatywną niską cenę nabycia (ok. 4,5 P/EBIT) oraz potencjalną okazję do sprawnej integracji w struktury Digital Network, co powinno przełożyć się na skokową poprawę wyników. Biorąc także pod uwagę wysoką marżowość biznesu jak również to, że Digital Network jest liderem na rynku reklamy cyfrowej, a bariery wejścia na ten rynek są wysokie (m.in. przez długie procedury administracyjne) pozytywnie oceniamy perspektywy spółki. 

DOM (DOMDEV)

Ostatnie miesiące przyniosły poprawę popytu na mieszkania, a wsparciem pozostawała dobra sytuacja na rynku pracy, oczekiwania na kolejne obniżki stóp procentowych w 2025 r. oraz odbudowa oferty deweloperów. Z drugiej strony niska presja ze strony kosztów budowy powinna wspierać przyszłe rezultaty sektora. Dom Development wyróżnia się na tle konkurencji m.in. wysoką ekspozycją na klientów gotówkowych oraz w dużych miastach, znacznym udziałem projektów premium, jakością inwestycji oraz renomą. Zarząd stawia również na elastyczność, stąd wyjście z szerszą ofertą do segmentu popularnego. Powyższe finalnie przekłada się na stabilność wyników oraz relatywnie wysokie marże. Bieżący rok sprzedażowo pozostaje mocny (w 3Q25 sprzedanych 1180 lokali, +2% r/r, +18% k/k, piąty kwartał z kolei ze sprzedażą powyżej 1 tys. lokali przy efektywności sprzedaży na poziomie 25-30%), natomiast w całym roku planuje przekazać ponad 4,5 tys. lokali vs 3,9 tys. w 2024 r. Powyższe wraz z zapowiedziami podwojenia budżetu na zakup gruntów w br. oraz relatywnie wysokie marże przekłada się na możliwe rewizje w górę prognoz wynikowych na lata 2026-2027.

SNT (SYNEKTIK)

Przychody w 3Q były wyższe o 41% r/r, EBITDA o 63% r/r a zysk netto był wyższy o 72% r/r, a wyniki były ponownie powyżej rynkowych oczekiwań. Spółka sprzedała więcej robotów r/r korzystając z popytu inwestycyjnego szpitali, a rosnąca baza maszyn przekłada się na wysoką dynamikę powtarzalnych przychodów ze sprzedaży usług, dostaw instrumentów i akcesoriów do ich obsługi (+48% r/r). Oczekujemy utrzymania wysokiego tempa zamówień na nowe maszyny z uwagi na inwestycje z KPO (backlog na koniec października +110% r/r, a nowe zamówienia +75% r/r), a w dłuższym terminie kolejnym potencjałem wzrostowym jest rozpoczęcie sprzedaży nowej, piątej generacji robotów chirurgicznych daVinci. Zarząd przedstawia także pozytywny outlook jeżeli chodzi o potencjał wzrostu wolumenu procedur (po ok. 35% rocznie w 2026 i 2027), z możliwością wzrostu średniej ceny. Spółka pracuje także nad wydzieleniem projektu kardioznacznika do osobnego podmiotu (co ma być zakończone w 1H'26) i planuje uruchomić w 2025 r. badanie III fazy na terenie USA. Zwracamy uwagę, że według planu podziału, wycena Grupy jest przyjęta o ok. 20% powyżej obecnej rynkowej, z czego za 7,7% odpowiada wydzielany podmiot zajmujący się R&D (Syn2bio).

CMP (COMP)

Notowania spółki pozostają w trendzie wzrostowym. Pozytywnie postrzegamy perspektywy w segmencie SaaS z solidną bazą klientów i modelem biznesowym opartym na powtarzalnych przychodach. W tym roku spółka opracowała strategię "Comp 2028 Security First", której jednym z celów jest umocnienie pozycji lidera w Polsce jako dostawcy rozwiązań bezpieczeństwa cyfrowego dla wojska i administracji. W obecnym otoczeniu taki kierunek uważamy za bardzo perspektywiczny. Realizacja strategii ma przynieść 150 mln zł EBITDA w 2026 r., 165 mln zł w 2027 r. oraz 180 mln zł w 2028 r. Ponadto przewidywany transfer do akcjonariuszy wzrośnie odpowiednio do 70 mln zł, 79 mln zł i 91 mln zł. Pozytywnie na wyniki będzie także wpływać uczestnictwo spółki w krajowym systemie kaucyjnym, a także ogólna sytuacja rynkowa wspierająca sprzedaż rozwiązań IT.

XTB
Wyniki za 3Q25 wypadły znacznie poniżej prognoz. Zmienność rynkowa w 3Q była bardzo niska, co negatywnie przełożyło się na wyniki z market makingu. Jednak dynamika pozyskiwania nowych klientów jest imponująca. W samym trzecim kwartale pozyskano ponad 211 tys. klientów (+105% r/r). Jeszcze lepiej wyglądają dane za październik (do 26 października pozyskano 96 tys. rachunków), co oznacza że spółka prawdopodobnie przekroczy próg 100 tys. nowych klientów miesięcznie po raz pierwszy w historii. W planach spółki jest wprowadzenie nowych produktów do oferty: XTB oczekuje na akceptację KNF na temat wyceny opcji i liczy na to, że uda się ten produkt zaoferować pod koniec 2025 r. lub na początku 2026 r. Ponadto, wprowadzenie do oferty kryptowalut technologicznie będzie gotowe w czwartym kwartale, a spółka chciałaby je wprowadzić w pierwszym kwartale 2026 r. Naszym zdaniem wysokie tempo akwizycji klientów pozytywnie wpływa na perspektywy wynikowe, szczególnie jeśli rynkowa zmienność będzie podwyższona. Zarząd wskazywał, że przy obecnej bazie klientów spółka byłaby w stanie wygenerować ok. 0,5 mld zł w kwartale, gdyby przez cały kwartał utrzymywała się wysoka zmienność rynkowa.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus