Grupa Tarczyński, lider segmentu przekąsek białkowych w branży FMCG, zwołała na 12 czerwca 2025 roku walne zgromadzenie akcjonariuszy. Wśród projektów uchwał znajduje się projekt przewidujący emisję nie więcej niż 2 mln akcji zwykłych serii G. Pozyskany w drodze emisji akcji kapitał firma zamierza przeznaczyć na rozbudowę mocy produkcyjnych kabanosa, a także realizację projektów innowacyjnych.
– Odpowiadając na rosnący popyt na nasze produkty zamierzamy konsekwentnie rozbudowywać infrastrukturę oraz zwiększać moce wytwórcze kabanosa. W 2024 roku udział eksportu w naszych przychodach przekroczył 30 proc., co jest solidną podstawą do dalszej ekspansji na rynkach zagranicznych. Analizujemy zmieniające się trendy żywieniowe, które otwierają przed nami nowe możliwości. Od lat inwestujemy w budowę kompetencji w obszarze badawczo-rozwojowym, przeznaczając rocznie ok 5 proc. przychodów na te działania. Zamierzamy w dalszym ciągu realizować projekty innowacyjne, adresujące wyzwania przyszłości. Część z nich, powiązana z celami emisji, dotyczy pozyskiwania białka i tłuszczu, co pozwali na lepsze zagospodarowanie surowca pochodzenia wieprzowego i drobiowego oraz zwiększenie efektywności produkcji– komentuje Jacek Tarczyński, Prezes Zarządu Tarczyński.
Emisja akcji serii G zostanie przeprowadzona w trybie subskrypcji prywatnej w ramach oferty publicznej, która nie wymaga sporządzenia, zatwierdzenia ani udostępnienia prospektu lub innego dokumentu informacyjnego. Cena emisyjna akcji zostanie ustalona w ramach procesu budowania księgi popytu.
TAR (TARCZYNSKI) wypracowała w 2024 roku 2,068 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 8,2 proc. W analizowanym okresie wartość zysku EBITDA ukształtowała się na poziomie 255,2 mln zł, czyli o ok. 19,0 proc. więcej niż w 2023 roku. W 2024 roku zysk netto wyniósł 119,8 mln zł, co przełożyło się na 7,2-proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzedzającym. Wartość sprzedaży eksportowej w 2024 roku wyniosła 621,6 mln zł, o 13,3 proc. więcej w ujęciu rok do roku. Osiągnięte wyniki są najwyższymi w 34-letniej historii firmy.
Produkty Grupy Tarczyński są dystrybuowane do ponad 30 krajów na trzech kontynentach. Jej największe rynki eksportowe to: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Rumunia, Litwa, Czechy oraz Łotwa.
Grupa współpracuje z największymi sieciami sklepów i sprzedaje produkty zarówno pod markami Tarczyński i Snack It (często jednocześnie w obydwu markach), jak i w modelu private label. Dystrybuuje produkty do popularnych sieci handlowych w Polsce i zagranicą: Aldi, Asda, Auchan, Biedronka, Billa, Carrefour, Coop, Costco, Edeka, Iki, Kaulfland, Lidl, Maxima, Morrisons, Netto, Penny, Plus, Rewe, Sainsbury’s, Tesco, Żabka.
W 2024 roku grupa umocniła się na pozycji lidera w kategorii przekąsek mięsnych w Polsce, osiągając 70-proc. udział w rynku kabanosów oraz 25-proc. w rynku parówek.
Spółka realizuje politykę stałej wypłaty dywidendy stanowiącej ok. 25 proc. skonsolidowanych zysków netto, niezależnie od rosnących nakładów inwestycyjnych i przewiduje kontynuację tej polityki. Łączna wartość środków wypłaconych akcjonariuszom w latach 2022, 2023 i 2024 wynosi 80,6 mln zł.
W ramach jej kontynuacji, zarząd grupy zarekomendował na wypłatę dywidendy przeznaczenie 29,5 mln zł z zysku wypracowanego w 2024 roku. Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmą akcjonariusze podczas walnego zgromadzenia. Akcje Serii G będą uczestniczyć w dywidendzie z zysku za 2024 rok, jeżeli zostaną zarejestrowane na rachunkach akcjonariuszy najpóźniej w dniu dywidendy za ten rok.
W przeciwnym razie, będą uczestniczyć w dywidendzie począwszy od zysku za rok 2025.