Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Gdzie najlepiej sprawdzą się terminale samoobsługowe?

materiał partnera

Udostępnij

Terminale samoobsługowe nie są rynkową nowością. Z roku na rok można je spotkać w coraz większej ilości miejsc. Gdzie najczęściej montowane są terminale samoobsługowe i dlaczego warto je wykorzystywać?

Czym jest i jak działa terminal samoobsługowy?

Jak sama nazwa wskazuje, terminal samoobsługowy to urządzenie służące do samodzielnego bezgotówkowego regulowania płatności za wybrane towary czy usługi. Terminal samoobsługowy jest zaprojektowany w taki sposób, że użytkownik może go obsługiwać bez udziału pracowników – specjalistyczna wiedza nie jest konieczna.

Polskie ePłatności posiadają w swojej ofercie terminale samoobsługowe przeznaczone dla różnych branż. Na stronie pep.pl można przeczytać, że oferowane zestawy umożliwiają płatność zarówno przy użyciu kart z chipem, jak i kart z paskiem magnetycznym. Dodatkowo klienci mogą realizować transakcje zbliżeniowe.

Gdzie można spotkać terminale samoobsługowe?

Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na terminale samoobsługowe. Gdzie aktualnie można spotkać te urządzenia? Lista punktów handlowo-usługowych, w których można płacić bezgotówkowo bez udziału obsługi, wydłuża się z roku na rok – wśród nich są wskazać należy na:

  • Stacje paliw. Montaż terminala samoobsługowego sprawia, że kierowcy mogą szybko zapłacić za zakupione paliwo. Czas, jaki potrzebny jest na zrealizowanie transakcji zostaje zredukowany do niezbędnego minimum – klient nie ma styczności z pracownikiem stacji.
  • Hotele. Terminale samoobsługowe można spotkać również w kioskach hotelowych. Dzięki nim goście mogą szybko uregulować rachunek, bez konieczności oczekiwania na pracownika recepcji.
  • Myjnie samochodowe. Na myjniach bezkontaktowych i automatycznych można spotkać słupki płatnicze. Dzięki nim klient nie musi szukać monet w portfelu – może w kilka sekund opłacić wybrany program.
  • Biletomaty i parkomaty. Terminale samoobsługowe są dobrze znane tak osobom zmotoryzowanym, jak i korzystającym na co dzień z komunikacji miejskiej. Wiele z nich woli skorzystać z tego rozwiązania zamiast stać w kolejce do kasy.
  • Kioski samoobsługowe. Przy stacjach paliw w mniejszych miejscowościach można spotkać się z kioskami samoobsługowymi. Rozwiązanie to oznacza dla przedsiębiorcy spore oszczędności, a dzięki możliwości zapłacenia kartą zakupy mogą zrobić również osoby nie posiadające gotówki.

Terminale samoobsługowe można wykorzystać w niemal każdej branży. Wystarczy, że przedsiębiorca będzie miał pomysł, jak wprowadzić takie rozwiązanie do swojego biznesu.

Jakie są zalety korzystania z terminali samoobsługowych?

Na montażu terminali samoobsługowych korzystają zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci. Pierwsza grupa może zwiększyć swoje dochody i przyciągnąć do siebie tych konsumentów, którzy z reguły nie mają przy sobie gotówki. Właściciele punktów handlowo-usługowych oszczędzają czas i pieniądze – nie muszą m.in. regularnie odwiedzać poszczególnych punktów, aby wypłacić środki zdeponowane w automatach. Rezultatem wdrożenia terminali samoobsługowych jest firma bardziej rentowna niż dotychczas.

Terminale samoobsługowe to także konkretne korzyści dla klientów, którzy codziennie odwiedzają punkty handlowo-usługowe. Obecność tych urządzeń oznacza szybką i bezpieczną płatność bez nadzoru pracowników. W zależności od zastosowanego oprogramowania klient może też wybrać sposób płatności, np. zrealizować płatność zbliżeniową lub skorzystać z kodu blik. Dodatkowo oszczędza on czas – nie musi sprawdzać, czy ma wystarczającą kwotę środków w portfelu lub zbaczać z wyznaczonej trasy, aby odwiedzić bankomat.

Więcej informacji o zaletach wykorzystania terminali płatniczych można poznać, czytając artykuł „Czytniki kart płatniczych – poznaj 5 powodów, by je mieć”.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus