Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Branża Handel hurtowy
Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto
Zobacz opis wskaźnika
- Marża zysku netto
Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.
Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.
Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.
W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.
źródło: Wikipedia, opr. wł.
| Profil | Raport | Marża zysku netto | r/r | k/k |
|---|---|---|---|---|
| TOA (TOYA) | 2025/Q3 | 9,07% | +2,14% | -1,09% |
| MFD (MFOOD) | 2025/Q3 | 1,66% | +158,45% | +1 283,33% |
| ASB (ASBIS) | 2025/Q3 | 1,61% | +50,47% | -1,23% |
| ACT (ACTION) | 2025/Q3 | 1,45% | -12,12% | +2,84% |
| ABE (ABPL) | 2025/Q3 | 1,16% | +1,75% | |
| DEL (DELKO) | 2026/Q1 | 0,25% | -79,84% | -32,43% |
| CCS | 2025/Q3 | -1,37% | +30,46% | +0,72% |
| BTF (BTCS) | 2025/Q3 | -62,67% | -64,32% | +32,79% |
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus