Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Wiadomości MAK (MAKARONPL)
22.65-0.35(-1.52%)MAKARONY POLSKIE SPÓŁKA AKCYJNA
GPW - Akcje/PDA - Notowania ciągłe
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Cztery główne filary strategii ESG Grupy Makarony Polskie - wiodącego producenta makaronów i dań gotowych - to zielona transformacja, równość-bezpieczeństwo-rozwój, jakość innowacje-zdrowie oraz etyka i partnerstwo, obejmujące swoim zakresem wszystkie kluczowe aspekty ESG – środowiskowe, społeczne i dotyczące ładu korporacyjnego.
Cztery główne filary strategii ESG Grupy Makarony Polskie - wiodącego producenta makaronów i dań gotowych - to zielona transformacja, równość-bezpieczeństwo-rozwój,...
2025-12-04 11:30:03
"Pracujemy (...) nad akwizycjami. Oczywiście w wielu wywiadach już z naszej strony padały takie deklaracje i jesteśmy konsekwentni co do tego zadania. Natomiast nie chcemy też kupować dla...
2025-11-26 09:57:11
Utrzymanie skali przychodów i relatywnie wysokiej rentowności w bardzo wymagającym okresie dla producentów makaronów jest zasługą m.in. silnej pozycji rynkowej oraz dywersyfikacji biznesu...
2025-11-20 15:55:36
Makarony Polskie oceniają spadki wyników finansowych jako przejściowe, a rynek, na którym działa spółka uważa za perspektywiczny i zamierza się na nim umacniać - poinformował prezes Zenon Daniłowski. Zapewnił, że spółka ma przestrzeń finansową i operacyjną do rozwoju organicznego i poprzez przejęcia.
Grupa Makarony Polskie po trzech kwartałach 2025 r. wypracowała 220,8 mln zł przychodów oraz utrzymała stabilne wyniki finansowe. Spółka zwiększa skalę segmentu dań gotowych, realizuje projekty inwestycyjne w obu zakładach produkcyjnych i kontynuuje działania mające poprawić jej efektywność. - Obserwowane zniżki rezultatów oceniamy jako przejściowe - podkreśla Zenon Daniłowski, prezes zarządu firmy.
- Myśleć do przodu, przewidywać przyszłe wyzwania, nie żyć dniem dzisiejszym. Muszę powiedzieć z dumą, że większość menedżerów, z którymi pracuję - i specjalistów, i inżynierów - myśli o swoim stanowisku pracy w zakresie obowiązków, odpowiedzialności kompetentnie widząc to kilka kroków do przodu. Przyjemnie jest rozmawiać z osobami, które wiedzą, po co pracują i co mają zrobić - mówił Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie SA na XVIII Forum Rynku...
Zmiany w europejskim podejściu do biznesu stają się coraz bardziej widoczne, a przedsiębiorstwa muszą dostosować się do nowych wymagań. Marcin Zieliński, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju w Makarony Polskie SA, podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu zwrócił uwagę na wyzwania związane z wdrażaniem standardów ESG oraz wpływem globalnych trendów na polskie firmy.
- Odeszły już w zapomnienie strategie, które pamiętamy sprzed 10 lat - kilkuletnie albo czasem i dłuższe, które składaliśmy do banku, przedstawialiśmy Radzie Nadzorczej, publikowaliśmy, ponieważ ich wartość przy takiej zmienności, turbulentności otoczenia jest bardzo niska. Bardzo ważne są precyzyjne plany krótkoterminowe, roczne, ponieważ w tych planach już się można poruszać swobodnie – mówił Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie SA na XVIII Forum...
- Odeszły już w zapomnienie strategie, które pamiętamy sprzed 10 lat - kilkuletnie albo czasem i dłuższe, które składaliśmy do banku, przedstawialiśmy Radzie Nadzorczej, publikowaliśmy, ponieważ ich wartość przy takiej zmienności, turbulentności otoczenia jest bardzo niska. Bardzo ważne są precyzyjne plany krótkoterminowe, roczne, ponieważ w tych planach już się można poruszać swobodnie – mówił Zenon Daniłowski, prezes zarządu Makarony Polskie SA na XVIII Forum...
Zmiany w europejskim podejściu do biznesu stają się coraz bardziej widoczne, a przedsiębiorstwa muszą dostosować się do nowych wymagań. Marcin Zieliński, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju w Makarony Polskie SA, podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu zwrócił uwagę na wyzwania związane z wdrażaniem standardów ESG oraz wpływem globalnych trendów na polskie firmy.
Chociaż najnowsza, piąta już edycja Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego oficjalnie ruszyła w lipcu, to dopiero pod koniec trzeciego kwartału złapała wiatr w żagle....
2025-10-08 12:07:08
– W pierwszej połowie 2025 roku mierzyliśmy się ze spadkiem cen rynkowych makaronów przy równoczesnej stabilizacji cen surowców, a także z agresywną polityką handlową konkurentów oraz presją sieci handlowych w związku z prowadzoną przez nie polityką promocji cenowych. Spadek wyników finansowych oceniamy jako przejściowy – mówi Zenon Daniłowski, Prezes Zarządu Makarony Polskie S.A.
Utrzymanie relatywnie wysokiej rentowności w otoczeniu niesprzyjającym producentom makaronu to efekt silnej pozycji rynkowej oraz dywersyfikacji biznesu. Inwestycje rozwojowe powinny skutkować...
2025-10-01 09:45:25
Analitycy Santander Biura Maklerskiego, w raporcie z 12 września, rozpoczęli wydawanie rekomendacji dla spółki Makarony Polskie od zalecenia "przeważaj" i wyznaczenia ceny docelowej na poziomie 40 zł za akcję w horyzoncie do grudnia 2026 roku.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Informacje
| ISIN: | PLMKRNP00015 |
|---|---|
| Data debiutu: | 06.06.2007 |
| Liczba akcji: | 11 040 071 |
| Kapitalizacja: | 250 057 608 |
| Enterprise Value: | 223 045 608 |
| Branża: | Artykuły spożywcze |
Makarony Polskie to producent makaronów jajecznych i bezjajecznych produkowanych w różnorodnych formach: świderki, kolanka, nitki, muszelki, spaghetti,... Makarony Polskie to producent makaronów jajecznych i bezjajecznych produkowanych w różnorodnych formach: świderki, kolanka, nitki, muszelki, spaghetti, pióra, i inne. Działalność spółki obejmuje produkcję i sprzedaż własnych marek makaronów m.in. Sorenti, Makarony Polskie czy Solare, jak również usługową produkcję makaronu na zlecenie sieci handlowych.
| Nazwa: | MAKARONY POLSKIE SPÓŁKA AKCYJNA |
|---|---|
| Adres: | ul. Podkarpacka 15a, 35-082, Rzeszów, Polska |
| CEO: | Zenon Daniłowski |
| NIP: | 8133278856 |
| REGON: | 691674708 |
| KRS: | 0000212001 |
| Telefon: | +48 (17) 875 30 10 |
| WWW: | http://www.makarony.pl/ |
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus



