Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Wiadomości ALE (ALLEGRO)
30.895+0.360(+1.18%)ALLEGRO.EU SOCIÉTÉ ANONYME
GPW - Akcje - Notowania ciągłe
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Moda, elektronika, meble – re-commerce obejmuje coraz więcej kategorii i przyciąga więcej klientów. Dynamikę rynku, który jeszcze niedawno uchodził za niszowy, dostrzegają najwięksi gracze i planują rozwój. Allegro zapowiada nowości.
W tym tygodniu na pierwszy plan wysuwają się trzy groźne scenariusze: fałszywi rekruterzy kontaktujący się przez WhatsAppa z ofertą „łatwej pracy” rzekomo dla Allegro, mejle rzekomo od ZUS z „ważnym dokumentem” prowadzącym do pobrania złośliwego pliku oraz „nadpłata” w PGE, która kończy się podaniem danych karty.
Na forum społeczności Allegro pojawiła się informacja o planowanych zmianach w komunikacji między klientami a sprzedającymi. Od 20 października ci drudzy nie będą mogli wysyłać niektórych wiadomości do kupujących. Cel to zmniejszenie liczby maili otrzymywanych przez użytkowników, ale sprzedawcy mają swoje wątpliwości odnośnie nowych zasad.
20 października Allegro wprowadzi nowe zasady kontaktu między sprzedawcami a kupującymi. Jak informuje serwis, zmiany mają uporządkować komunikację.
53 proc. badanych firm chce zwiększyć wydatki na zakupy biznesowe w kanale e-commerce, a kolejne 23 proc. uzależnia swoje dalsze kroki od wyników finansowych -- wynika z raportu „B2B Customer Journey 2025”, opracowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej we współpracy z Allegro Business.
Usługa subskrypcyjna Allegro Smart! dalej zyskuje popularność w Polsce, a za granicą ma już przeszło milion użytkowników. – Rozmawiamy z kolejnymi partnerami, żeby jeszcze powiększać atrakcyjność tego programu – podkreślił prezes Allegro Marcin Kuśmierz.
W tym tygodniu na pierwszy plan wysuwają się trzy groźne scenariusze: fałszywi rekruterzy kontaktujący się przez WhatsApp z ofertą „łatwej pracy” rzekomo dla Allegro, e-maile rzekomo od ZUS z „ważnym dokumentem” prowadzącym do pobrania złośliwego pliku oraz nadpłata w PGE, która kończy się podaniem danych karty.
Szorstka współpraca Allegro z InPostem to temat numer jeden w polskiej branży e-commerce. Wyniki internetowego giganta handlu były okazją do wysłuchania szerszego komentarza zarządu na temat rywalizacji o paczki, sądowego arbitrażu oraz blisko 100 mln zł kary nałożonej na Allegro przez InPost. W tle są negocjacje dotyczące nowej umowy, bowiem obecna wygasa w 2027 r.
Już ponad jedna trzecia zakupów z Allegro jest dostarczana w ramach Allegro Delivery, a firma na koniec 2025 roku chce mieć 8 tys. własnych automatów paczkowych. Nie obawia się, że za promowanie własnych dostaw kosztem usług innych firm logistycznych może zostać ukarana przez UOKiK. – Allegro Delivery to ogromna wartość dla konsumentów i merchantów. Myślę, że powinno to być przedmiotem raczej docenienia przez klientów, merchantów i urzędy – przekonuje Marcin...
Do końca roku spółka zamierza zamontować 8 tys. własnych automatów paczkowych. Zapowiedziała też plany wdrożenia AI do codziennej działalności. W tle pozostaje rozwiązanie sporu z InPostem.
Grupa Allegro podnosi cel dla liczby własnych automatów paczkowych One Box na koniec tego roku do ponad 8 tys. z 7 tys. zakładanych wcześniej - poinformował prezes Marcin Kuśmierz. Firma liczy, że program Allegro Delivery będzie się rozwijać, a wolumen przesyłek obsługiwanych przez Allegro będzie rósł.
Grupa Allegro podnosi cel dla liczby własnych automatów paczkowych One Box na koniec tego roku do ponad 8 tys. z 7 tys. zakładanych wcześniej - poinformował prezes Marcin Kuśmierz.
Inwestorzy początkowo chłodno przyjęli wyniki Allegro, marża brutto rzuca cień na wyniki Auto Partnera, a backlog Selvity rośnie.
Czwartek na GPW jest kolejnym dniem z niską zmiennością głównych indeksów. Jedną z najmocniej zniżkujących spółek z WIG20 jest Allegro, a w czołówce rosnących znajduje się CD Projekt. Najsilniejszą spółką na GPW jest Selvita, z kolei wśród najsłabszych znajduje się Pekabex.
Allegro obserwuje w ostatnich miesiącach wzrost aktywności chińskich platform e-commerce na rynkach europejskich, w tym w Polsce - poinformowali przedstawiciele grupy.
Grupa Allegro w Polsce ma już ponad 15 mln kupujących, a w zeszłym kwartale przy wzroście obrotów o 10 proc. jej przychody poszły w górę o 18 proc. Firma zarabia bowiem coraz więcej z reklam, dostaw oraz prowizji od sprzedawców. Natomiast za granicą wciąż notuje straty.
Skorygowana EBITDA grupy Allegro w drugim kwartale 2025 roku wzrosła o 20,1 proc. rok do roku do 916,1 mln zł - podała spółka w raporcie półrocznym. Konsensus PAP Biznes zakładał 879,6 mln zł skorygowanej EBITDA. Grupa podnosi oczekiwania na 2025 rok, zakłada wzrost przychodów o 8-11 proc. i wzrost skorygowanej EBITDA o 13-17 proc.
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Informacje
| ISIN: | LU2237380790 |
|---|---|
| Liczba akcji: | 1 056 904 853 |
| Kapitalizacja: | 32 653 075 433 |
| Enterprise Value: | 36 181 630 433 |
| Branża: | Handel internetowy |
Grupa Allegro jest platformą handlową wyboru dla polskich konsumentów oraz osiągnęła znaczący wzrost przychodów, rentowności i przepływóe... Grupa Allegro jest platformą handlową wyboru dla polskich konsumentów oraz osiągnęła znaczący wzrost przychodów, rentowności i przepływóe pieniężnych na dużą skalę. Grupa jest operatorem wiodącej platformy handlowej online w Polsce - Allegro.pl - oraz czołowej porównywarki cen online w Polsce - Ceneo.pl (Źródło: OC&C). Grupa jest również operatorem serwisu eBilet, czołowej polskiej strony oferującej sprzedaż biletów na wydarzenia, umożliwiającej sprzedaż biletów na wydarzenia o charakterze rozrywkowym, kulturalnym, rodzinnym i sportowym.
| Nazwa: | ALLEGRO.EU SOCIÉTÉ ANONYME |
|---|---|
| Adres: | rue Eugne Ruppert 6, L-2453, Luksemburg, Wielkie Księstwo Luksemburga |
| CEO: | Marcin Kuśmierz |
| Telefon: | +352 26 49 58 6500 |
| WWW: | https://about.allegro.eu/ |
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus


