Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Branża Chemia

Wskaźniki rentowności: Marża zysku netto

Zobacz opis wskaźnika
Marża zysku netto

Wskaźnik rentowności sprzedaży (ang. return on sales - ROS, rentowność netto) – wskaźnik rentowności oznaczający, jak wiele zysku netto pozostaje w przedsiębiorstwie ze sprzedaży.

Wskaźnik rentowności sprzedaży to stosunek zysku netto do przychodów netto ze sprzedaży.

Informuje o tym ile procent sprzedaży stanowi marża zysku po odliczeniu wszystkich kosztów i zapłaceniu podatków. Wyższy poziom tego wskaźnika wskazuje na korzystniejszą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Pogorszenie wskaźnika oznacza, że przedsiębiorstwo musi zrealizować większe rozmiary sprzedaży do osiągnięcia określonej kwoty zysku.

W polskich warunkach określa, ile groszy zysku przyniosła przedsiębiorstwu jedna złotówka sprzedaży.

/gfx/static/ratios/ros.png
źródło: Wikipedia, opr. wł.
Profil Raport Marża zysku netto r/r k/k
ATT (GRUPAAZOTY) 2025/Q3 -8,03% +48,49% +6,30%
ZAP (PULAWY) 2025/Q3 -2,94% +76,44% +53,85%
PCE (POLICE) 2025/Q3 -5,47% +85,70% -14,44%
PCX (PCCEXOL) 2025/Q3 3,94% +30,46% +5,35%
PCR (PCCROKITA) 2025/Q3 7,81% +28,88% +41,49%
HUB (HUBTECH) 2025/Q3 8,41% -18,90% -20,59%
PWX (POLWAX) 2025/Q3 -2,91% +88,62% -1,04%
Wskaźniki prezentują jedynie użyteczne informacje dotyczące kondycji finansowej spółek i nie są rekomendacją w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych lub ich emitentów (Dz. U. z 2005 r. Nr 206, poz. 1715).
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus