Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Wiadomości LPP
20770.00-410.00(-1.94%)LPP SPÓŁKA AKCYJNA
GPW - Akcje - Notowania ciągłe
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Zgodnie z rekomendacją zarządu XTB, do akcjonariuszy spółki ma w 2025 r. trafić rekordowe 5,45 zł na akcję. Oznacza to przeznaczenie na ten cel ok. 3/4 ubiegłorocznego zysku. >>>...
2025-04-04 12:30:01
Podwyższone koszty i spadająca rentowność spowodowały, że akcje LPP mocno taniały po publikacji wyników za IV kwartał. Analitycy przekonują, że strategia jest dobra, ale pewne rzeczy mogą niepokoić.
Główne indeksy na warszawskiej giełdzie mocno idą w dół. WIG20 traci ponad 3 proc., na co wpływ mają m. in. spadki Pekao o ponad 4 proc. oraz PKO BP i Orlenu o ponad 3 proc. KGHM traci ponad 5 proc., a LPP idzie w dół o ok. 8 proc.
Warszawska giełda idzie śladem rynków globalnych i WIG20 spada o 1,7 proc. LPP traci 7,5 proc., relatywnie dobrze radzi sobie część spółek z sektora energetycznego. Zdaniem analityków, inwestorzy obawiają się, że przedstawione przez USA taryfy i wojna handlowa mogą wpłynąć na tempo wzrostu globalnej gospodarki. Jak oceniają, w czwartek większość parkietów na świecie prawdopodobnie będzie spadać.
LPP zamierza realizować politykę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami, polityka dywidendowa zakłada przeznaczanie na nią min. 50 proc. jednostkowego zysku netto i maksymalnie 70 proc. skonsolidowanego zysku netto - poinformowała w czwartek spółka.
Dzięki rozbudowie sieci stacjonarnej do ok. 7500 sklepów oraz zwiększeniu sprzedaży e-commerce do 10 mld zł, LPP zamierza przeskalować swój biznes i w ciągu trzech lat podwoić przychody do 40 mld zł - podała spółka w strategii. W planach jest też podwojenie EBITDA, do ok. 8 mld zł w 2027 roku.
Grupa LPP zakłada w latach 2025-27 CAPEX na poziomie średnio ok. 3 mld zł - wynika z prezentacji spółki dotyczącej strategii na lata 2025-27.
Do 2027 r. marka Sinsay ma odpowiadać za 75 proc. przychodów grupy LPP, a do końca 2027 r. sieć stacjonarna Sinsay zwiększy się do ok. 6000 salonów - podało LPP w strategii.
Dzięki rozbudowie sieci stacjonarnej do ok. 7500 sklepów oraz zwiększeniu sprzedaży e-commerce do 10 mld zł, LPP zamierza przeskalować swój biznes i w ciągu trzech lat podwoić przychody do 40 mld zł - podała spółka w strategii.
LPP zamierza realizować politykę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami - poinformowała w czwartek spółka.
LPP zakłada osiągnięcie w 2027 r. ok. 8 mld zł EBITDA oraz 18-19 proc. marży - podano w tabelce zawartej w strategii LPP do 2027 roku. (PAP Biznes)
LPP ogłasza nową strategię biznesową, w której stawia na mocne przyspieszenie rozwoju Sinsay. Marka stanie się motorem napędowym Grupy i do 2027 r. ma odpowiadać za 75 proc. jej...
2025-04-03 12:15:48
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Informacje
| ISIN: | PLLPP0000011 |
|---|---|
| Data debiutu: | 16.05.2001 |
| Liczba akcji: | 1 855 890 |
| Kapitalizacja: | 38 546 835 300 |
| Enterprise Value: | 45 029 835 300 |
| Branża: | Odzież i kosmetyki |
Działalność LPP jest związana z projektowaniem i dystrybucją odzieży. W skład grupy wchodzą takie marki odzieżowe jak m.in. Reserved, Cropp, House,... Działalność LPP jest związana z projektowaniem i dystrybucją odzieży. W skład grupy wchodzą takie marki odzieżowe jak m.in. Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Grupa prowadzi działalność w krajach Europy, Azji oraz Afryki.
| Nazwa: | LPP SPÓŁKA AKCYJNA |
|---|---|
| Adres: | ul. Łąkowa 39-44, 80-769, Gdańsk, Polska |
| CEO: | Marek Piechocki |
| NIP: | 5831014898 |
| REGON: | 190852164 |
| KRS: | 0000000778 |
| Telefon: | +48 (58) 769 69 00 |
| WWW: | http://www.lppsa.com/ |
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus


