Branża Motoryzacja
Wskaźniki aktywności: Cykl zobowiązań handlowych
- Cykl zobowiązań handlowych
Wskaźnik ten określa przeciętny termin regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług przez przedsiębiorstwo. Wskaźnik ten nie ma powszechnie przyjętej normy, przy czym zbyt krótki cykl zobowiązań może wskazywać na nieracjonalne zarządzanie zobowiązaniami, polegające na nie korzystaniu przez przedsiębiorstwo z nieoprocentowanego kredytu kupieckiego. Cykl zbyt długi może oznaczać zaś, że przedsiębiorstwo ma problem z regulowaniem zobowiązań z powodu braku płynności, bądź w związku ze złym zarządzaniem zobowiązaniami. W obu przypadkach przedsiębiorstwo naraża się na ponoszenie kosztów odsetek ustawowych od przeterminowanych płatności. Może też mieć problemy ze współpracą z podwykonawcami lub dostawcami, co w przypadku ich istotnego udziału w prowadzeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwo, może mieć wpływ na jakość i terminowość świadczonych usług.
| Profil | Raport | Cykl zobowiązań handlowych | r/r | k/k |
|---|---|---|---|---|
| GAR (GARIN) | 2025/Q3 | 828 | ||
| TGG (TRIGGO) | 2025/Q3 | |||
| APR (AUTOPARTN) | 2025/Q3 | 14 | -30,00% | -6,67% |
| ACG (ACAUTOGAZ) | 2025/Q3 | 10 | -16,67% | 0,00% |
| DBC (DEBICA) | 2025/Q3 | 68 | -13,92% | -2,86% |
| SNK (SANOK) | 2025/Q3 | 31 | -3,12% | 0,00% |
| CAR (INTERCARS) | 2025/Q3 | 40 | +8,11% | 0,00% |
| PLG (PLGROUP) | 2025/Q3 | 930 | +82,35% | +94,97% |