Branża Przemysł elektromaszynowy
Wskaźniki aktywności: Cykl zobowiązań handlowych
- Cykl zobowiązań handlowych
Wskaźnik ten określa przeciętny termin regulowania zobowiązań z tytułu dostaw i usług przez przedsiębiorstwo. Wskaźnik ten nie ma powszechnie przyjętej normy, przy czym zbyt krótki cykl zobowiązań może wskazywać na nieracjonalne zarządzanie zobowiązaniami, polegające na nie korzystaniu przez przedsiębiorstwo z nieoprocentowanego kredytu kupieckiego. Cykl zbyt długi może oznaczać zaś, że przedsiębiorstwo ma problem z regulowaniem zobowiązań z powodu braku płynności, bądź w związku ze złym zarządzaniem zobowiązaniami. W obu przypadkach przedsiębiorstwo naraża się na ponoszenie kosztów odsetek ustawowych od przeterminowanych płatności. Może też mieć problemy ze współpracą z podwykonawcami lub dostawcami, co w przypadku ich istotnego udziału w prowadzeniu działalności gospodarczej przez przedsiębiorstwo, może mieć wpływ na jakość i terminowość świadczonych usług.
| Profil | Raport | Cykl zobowiązań handlowych | r/r | k/k |
|---|---|---|---|---|
| RAF (RAFAMET) | 2025/Q3 | 208 | -5,02% | -19,07% |
| BMC (BUMECH) | 2025/Q3 | 136 | +51,11% | +10,57% |
| NWG (NEWAG) | 2025/Q3 | 107 | -23,57% | -14,40% |
| WLT (WIELTON) | 2025/Q3 | 98 | +3,16% | -1,01% |
| FSG (FASING) | 2025/Q3 | 84 | +10,53% | +10,53% |
| GEA (GRENEVIA) | 2025/Q3 | 82 | +12,33% | +17,14% |
| SNX (SUNEX) | 2025/Q3 | 80 | +12,68% | +9,59% |
| FEE (FEERUM) | 2025/Q3 | 78 | +11,43% | -2,50% |
| APE (APSENERGY) | 2025/Q3 | 72 | -10,00% | -17,24% |
| RWL (RAWLPLUG) | 2025/Q3 | 70 | -1,41% | +1,45% |
| INL (INTROL) | 2025/Q3 | 66 | +15,79% | 0,00% |
| HDR (HYDROTOR) | 2025/Q3 | 60 | -7,69% | -4,76% |
| IZS (IZOSTAL) | 2025/Q3 | 60 | -25,00% | -17,81% |
| SON (SONEL) | 2025/Q3 | 53 | -14,52% | -7,02% |
| VOLV (VOLVO) | 2025/Q3 | 53 | -3,64% | 0,00% |
| BOEG (BOEING) | 2025/Q3 | 49 | -15,52% | -7,55% |
| GOV (GOVENA) | 2024/Q1 | 48 | +54,84% | +33,33% |
| MGT (MANGATA) | 2025/Q3 | 47 | -14,55% | -4,08% |
| TSLA (TESLA) | 2025/Q3 | 47 | -9,62% | -6,00% |
| SWG (SECOGROUP) | 2025/Q3 | 46 | -6,12% | +6,98% |
| ZUK (STAPORKOW) | 2025/Q3 | 44 | +62,96% | -2,22% |
| ZRE (ZREMB) | 2025/Q3 | 44 | +15,79% | +7,32% |
| SIE (SIEMENS) | 2025/Q4 | 41 | -2,38% | 0,00% |
| RHM (RHEINMET) | 2025/Q3 | 41 | -6,82% | +2,50% |
| RLP (RELPOL) | 2025/Q3 | 40 | -4,76% | -9,09% |
| BMW | 2025/Q3 | 37 | -36,21% | -2,63% |
| VOW (VOLKSWAGEN) | 2025/Q3 | 36 | +2,86% | 0,00% |
| ZMT (ZAMET) | 2025/Q3 | 35 | +25,00% | +45,83% |
| APT (APATOR) | 2025/Q3 | 34 | +6,25% | +3,03% |
| MBG (MERCEDES) | 2025/Q3 | 34 | 0,00% | 0,00% |
| APN (APLISENS) | 2025/Q3 | 28 | -17,65% | -3,45% |
| HPS (HYDRAPRES) | 2025/Q3 | 26 | -25,71% | +4,00% |
| PAT (PATENTUS) | 2025/Q3 | 25 | -26,47% | -7,41% |
| MOJ | 2025/Q3 | 25 | 0,00% | 0,00% |
| LEN (LENA) | 2025/Q3 | 24 | -7,69% | 0,00% |
| JWW (JWWINVEST) | 2025/Q3 | 17 | 0,00% | -5,56% |
| PSHE (PORSCHE) | 2025/Q2 | 1 |